بیماری کرونا ممکن است تا دو سال دیگر در سراسر جهان طول بکشد

© AP Photo / Ebrahim Noroozi بیماری کرونا ممکن است تا دو سال دیگر در سراسر جهان طول بکشد
 بیماری کرونا ممکن است تا دو سال دیگر در سراسر جهان طول بکشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انستیتوت رابر کخ در آلمان اعلام کرد که که بیماری ویروس کرونا می‌تواند تقریباً دو سال ادامه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان معتقدند که این عفونت به صورت موجی در سراسر جهان پخش می‌شود.

دانشمندان انستیتوت رابرت کخ معتقدند که بیماری همه‌گیر به سطح جهان می‌تواند تقریباً به مدت دو سال دیگر در جهان ادامه داشته باشد و این امر به دلیل موج بودن گسترش شیوع ویروس کرونا است.

لوتار ویلر، رئیس انسیتتوت کخ آلمان گفت: «این بیماری فراگیری به‌صورت موجی تغییر پیدا می‌کند. مشکل دقیقاً همینجاست. اما این موج‌ها چه سرعتی خواهند داشت؟ پرسش بعدی این است که چه زمانی 60 الی 70 درصد مردم جهان، آنچنان که پیش‌بینی شده، به آن مبتلا خواهند شد؟ این قضیه می‌تواند سال‌ها طول بکشد. پیش‌بینی ما این است که این مسئله دو سال طول خواهد کشید».

وی افزود که در صورت پیدا شدن واکسین این بیماری، روند فعلی می‌تواند تغییر کند. وی افزود: «هرچه زودتر واکسین این بیماری پیدا شود، زودتر می‌توانیم اپیدمی موجود را کنترول کنیم. اما پیدا شدن واکسین به آن معنا نیست که همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این بستگی به میزان دسترس‌پذیری این واکسین دارد».

یادآوری می‌کنیم که در سراسر جهان 184 هزار و 976 مورد شناسایی شده است. و کرونا ویروس در 159 کشور جهان سرایت کرده است. این بیماری جان هفت هزار و 529 نفر در گرفته است. در کشورهای اروپایی 63 هزار و 503 نفر به کرونا مبتلا شده اند و میزان مرگ و میر 2 هزار و 755 نفر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала