بحران اقتصادی در امریکا آغاز شد

© Depositphotos.com / Doomuبحران اقتصادی در امریکا آغاز شد
بحران اقتصادی در امریکا آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از بزرگترین بانک‌های امریکا از یک بحران مالی تمام عیار در ایالات متحده خبر داد.

به گزاراش سپوتنیک، Bank of America، با استناد به گزارش میشل مایر، تحلیلگر یک موسسه مالی از آغاز یک بحران کامل اقتصادی در ایالات متحده سخن گفته است.
به گفته وی، جلوگیری از رکود در اقتصاد امریکا امکان پذیر نخواهد بود و علت اصلی بروز مشکلات، گسترش ویروس همه‌گیر چینایی است. این تحلیلگر می نویسد: "ما رسماً اعلام می كنیم كه اقتصاد امریكا در ركود اقتصادی قرار گرفته و به سایر نقاط جهان پیوسته است و و این یک مسئله بسیار عمیق است."

نشریه: رکود و بحران اقتصادی سال 2020 چگونه ایجاد میشود - اسپوتنیک افغانستان
نشریه: رکود و بحران اقتصادی سال 2020 چگونه ایجاد میشود

مایر پیش بینی کرد که ایالات متحده با بیکاری روبرو است، اعتماد مصرف کننده از بین می رود و پس انداز عملا نابود می شود. علاوه بر این، طبق برآوردهای او، طبق نتایج سه ماهه دوم سال 2020 اقتصاد ایالات متحده در چهارم و چهارم 12 درصد از تولید ناخالص داخلی سقوط خواهد کرد ، و تا پایان سال 0.8 درصد کاهش می یابد.
به گفته مایر، بیکاری در ایالات متحده در آینده نزدیک دو برابر خواهد شد و تعداد بیکاران در طول ماه حدود یک میلیون نفر رشد می کند و در کل به 3.5 میلیون نفر می رسد.
در عین حال ، بانک‌ آف امریکا معتقد است که اگرچه بحران شدید خواهد بود، اما کوتاه مدت به نظر می رسد. مایر نوشت: "اگرچه سقوط بسیار سخت است، اما ما انتظار داریم که این دوام طولانی نماند."
قابل یادآوریست که سقوط بازارهای جهانی در برابر زمینه عدم موفقیت مذاکرات برای تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و قصد عربستان سعودی برای افزایش شدید تولید، در حال وقوع است و که با اعمال بیشترین تخفیف در طول 20 سال به مشتریان بزرگ می‌دهد. قیمت نفت برنت در صبح روز ۹ مارچ به 31.30 دالر در بدل هر بشکه کاهش یافته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала