غرب در تلاش است تا روسیه را منزوی کند

© AFP 2023 / Alexander Nemenovغرب در تلاش است تا روسیه را منزوی کند
غرب در تلاش است تا روسیه را منزوی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور این نویسنده غرب در تلاش است با استفاده از تحریم های اقتصادی روسیه را منزوی سازد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه National Interest با نشر یک مقاله‌ی نوشته است که غرب باید از تلاش‌های خطرناک که برای منزوی کردن روسیه درس بگیرد.

در مقاله آمده است که سیاست کنونی غرب در قبال کرملین یاد آور تلاش های مشابه کشورهای سرمایه داری در سپیده دم اتحاد جماهیر شوروی برای تبدیل آن به یک کشور دور افتاده انجام دادند، و مسکو با لطف «عهدنامه راپالو» با آلمان موفق به شکستن محاصره شد و این توافق اولین پیروزی شوروی بود.

این نشریه می افزاید که پس از بازگشت کریمه به روسیه، کوشش دارد با کمک تحریم های اقتصادی دوباره روسیه ر به یک کشور سرکش تبدیل کند، این تلاش‌ها احتمال احیای اتحاد روسیه و چین را افزایش داده است.

گسترش نفوذ روسیه و نگرانی غرب در حوزه دریای سیاه 
 - اسپوتنیک افغانستان
گسترش نفوذ روسیه و نگرانی غرب در حوزه دریای سیاه

نویسنده این مقاله خاطر نشان می کند: "کشورهای اروپا غربی و روسیه باید در تلاش ایجاد ارتباط و فرصت‌‌های های که آنها را در چارچوب مشارکت جامعه اروپا متحد کند، باشند".

این نشریه در ادامه نوشته است: " بیداری اروپا باید آغاز شود ، در چارچوب آن، کشورهای غربی بار دیگر آثار داستایوسکی ، تولستوی ، تورگنف ، گورکی و دیگران را کشف خواهند کرد".

نویسنده تاکید می کند که ایالات متحده امریکا باید دیدگاه خود را در مورد روسیه تغییر دهد، برای این کار که بدانیم مسکو تهدید نظامی مستقیم برای واشنگتن نیست.

او افزود: " این انگیزه یا ایده نخستین بار توسط جورج کننان" دیپلمات امریکایی، یکی از معماران جنگ سرد و نویسنده نظریه ژئوپلیتیکی" در طول جنگ جنگ جهانی دوم، خط مشخصی بین تهدید ایدئولوژیک اتحاد جماهیر شوروی و استالین ،و تهدید نظامی از سوی هیتلر و نازیسم ایجاد شد".

به باور نویسنده این مقاله، با در این واقعیت، کاهش احتمال برگزاری مسابقه تسلیحاتی کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала