آزادی هزاران زندانی آمریکایی در پی شیوع کرونا

© East News / UPI Photo / eyevineامریکا
امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در چندین ایالت آمریکا اعلام نمودند که هزاران زندانی آمریکایی را برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از بند آزاد خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Wall Street Journal مقام‌های محلی در چندین ایالت آمریکا تصمیم به آزادی هزاران زندانی برای جلوگیری از شیوع کرونا گرفته‌اند.  

زندان‌های کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس و ده ایالت دیگر آمریکا  آغاز به آزاد کردن مجرمانی کرده‌اند که به‌خاطر جرایم کوچک بازداشت شده‌اند. مقام‌های زندان‌ همچنین زندانیان میان‌سالی را که به بیماری دچارند آزاد کرده‌اند. 

«احمق کرونایی»: اصطلاح برای افرادی که کرونا را جدی نمی‌گیرند  - اسپوتنیک افغانستان
«احمق کرونایی»: اصطلاح برای افرادی که کرونا را جدی نمی‌گیرند

برنارد شیهان، قاضی ایالت اوهایو در این رابطه گفت: «ما درهای زندان را به روی همه باز نمی‌کنیم، بلکه افرادی را که خطرناک نبوده و جرایم کوچکی انجام داده‌اند و همچنین افرادی را که به بیماری دچارند آزاد می‌کنیم.»

شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به 485 نفر و شمار افراد مبتلا به 34 هزار و 671 نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا با نام علمی COVID-19 مدتی است اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده است. تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون 338 هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

در حالیکه شمار مبتلایان به کرونا در اروپا (بویژه کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و آلمان) و همچنین آمریکا سیر صعودی تندی گرفته، در چین، خاستگاه این ویروس و کشور همسایه آن کوریای جنوبی روند نزولی از موارد ابتلا و مرگ گزارش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала