افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان

© REUTERS / Reuters TV افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان
  افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به بیش از 800 نفر رسید. شمار فوتی‌ها نیز در این کشور با توجه به گزارش اولین فوتی در ایالت بلوچستان به 6 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، طبق آخرین آمار رسمی دولت پاکستان، بیش از 803 نفر در مناطق مختلف این کشور از جمله در ایالت سِند به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌ و تاکنون 6 نفر نیز در اثر این بیماری جان باختند.

منابع خبری اعلام کردند: مقررات منع آمد و رفت در بسیاری از شهرها از جمله "اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، پیشاور، ساهکر" و مناطق‌ شمالی پاکستان اعمال شده که هدف از آن ترغیب مردم برای خانه‌نشینی و همیاری با دولت جهت مقابله با شیوع کرونا است.

شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند که بیشترین آمار ابتلا به کرونا در این ایالت ثبت شده است، برای 15 روز تعطیل شده و دولت ایالتی از نیروهای مسلح خواست تا با حضور در سطح شهر کمک کنند تا از تردد شهروندان جلوگیری شود.

منع رفت و آمد در اسلام‌آباد؛ شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۶۴۴ نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
منع رفت و آمد در اسلام‌آباد؛ شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۶۴۴ نفر رسید

"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه طی سخنرانی در شبکه ملی پاکستان خطاب به مردم کشورش تاکید کرد: بستن کل کشور به دلیل کرونا غیرممکن است زیرا پیامدهای سنگین آن قشر کم درآمد و افراد ضعیف جامعه را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی هشدار داد که  بی احتیاطی مردم به ضرر کشور تمام می‌شود بنابراین باید در خانه ماند و جلوی شیوع کرونا را گرفت.

قرار بود مانند هر سال رژه مشترک نیروهای مسلح پاکستان در منطقه اختصاصی خود در شهر «اسلام آباد» برگزار شود اما شیوع کرونا ارتش این کشور را مجبور به لغو این برنامه کرد.

گفتنی است ویروس کرونا با نام علمی COVID-19 که از شهر ووهان چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است.

تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون 338 هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شیوع ویروس کرونا به "سطح همه‌گیری جهانی" رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала