آزمایش موفقانه داروی ضد کرونا در فرانسه

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان فرانسه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک داروی ضد ویروس کرونا دراین کشور خبر داده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان فرانسوی اعلام نمودند که آنها با موفقیت یک داروی ضد ویروس   SARS-CoV-2 را که باعث شیوع بیماری COVID-19 شده است آزمایش کرده اند.

مقاله  مربوط در مورد نتایج این آزمایش در مجله علمی International Journal of Antimicrobial Agentsمنتشر شده است.

در این مقاله آزمایشات بالینی درمان مؤثر این بیماری با ترکیبی از داروهای ضد مالاریا «هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین» شرح داده شده است. اثربخشی این دارو ها توسط بسیاری از پزشکان - به ویژه پزشکان چین تأیید شده است.

آزمایش این دارو در انستیتوت درمانی دانشگاهی بیماری‌های عفونی در شهر مارسی واقع در جنوب فرانسه، بالای 16 نفری که به علایم ویروس COVID-19 را داشتند انجام شد.

آمریکا با سوپر کامپیوترها به جنگ کرونا می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا با سوپر کامپیوترها به جنگ کرونا می‌رود

 شش روز پس از آغاز درمان تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا با استفاده از داروی کلروکین، علائم ویروس تنها در 25 درصد از آنان دیده شده و کلیۀ علائم ویروس در سایر بیماران از بین رفته است.

از سوی دیگر، شماری از پژوهشگران به این آزمایش‌ها با دیده تردید می‌نگرند و اعتقاد دارند که تمام پروتکل‌های علمی معمول در این زمینه رعایت نشده است.

این در حالی است که آمریکا، نخستین واکسن آزمایشی برای مهار ویروس کرونا را هفته گذشته در شهر سیاتل، به یک زن43 سالۀ آمریکایی که خود برای این کار داوطلب شده بود، تزریق کرد.

 این واکسن که فقط بخشی از هویت ژنتیکی ویروس کرونا را که منجر به بیماری COVID-19 می‌شود در بر دارد، توسط یک شرکت خصوصی فعال در زمینه بیوتکنولوژی به نام «مُدِرنا» و با همراهی پژوهشگرانی از سازمان بهداشت آمریکا ساخته شده است.

در مرحلۀ نخست آزمایش واکسن کرونا، چهار نفر داوطلب روز دوشنبه در سیاتل آمریکا واکسن شدند و چهار نفر دیگر نیز روز سه‌شنبه این واکسن را دریافت نمودند.  

دانشمندان روسیه نیز آزمایش نمونه‌های اولیه واکسن احتمالی ویروس کرونا را در آزمایشگاهی در سیبری بر روی حیوانات آغاز کرد.

بنا به گفتۀ مقام‌های پزشکی روسیه، دانشمندان مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور در شهر نُووسیبیرسک، این واکسن را هفتۀ گذشته آزمایش کرده‌اند تا میزان تاثیرگذاری آن را بسنجند و ارزیابی کنند که برای هر نفر چه اندازه از آن را باید استفاده کرد. قرار است آزمایش این واکسن بر روی حیوانات آزمایشگاهی حساس انجام گیرد.

ویروس کرونا با نام علمی COVID-19 مدتی است اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده است. تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون 338 هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

در حالیکه شمار مبتلایان به کرونا در اروپا (بویژه کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و آلمان) و همچنین آمریکا سیر صعودی تندی گرفته، در چین، خاستگاه این ویروس و کشور همسایه آن کره جنوبی روند نزولی از موارد ابتلا و مرگ گزارش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала