ترامپ: داروی ضد کرونا از فردا در نیویورک استفاده می‌شود

© REUTERS / JONATHAN ERNSTТрамп
Трамп  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دارویی که اخیرا آن را برای مقابله با ویروس جدید کرونا توصیه کرده بود به دلیل «نتایج عالی اولیه» که در پی داشت، از فردا در نیویورک به مردم داده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز گذشته در توئیتی اعلام کرد دارویی که اخیرا آن را برای مقابله با کرونا ویروس جدید « COVID-19» توصیه کرده بود به‌دلیل «نتایج عالی اولیه» که در پی داشت، از فردا در نیویورک و سایر نقاط استفاده خواهد شد.

اشاره ترامپ در اصل به داروی هیدروکسی کلروکین که به‌عنوان داروی ضد مالاریا شناخته می‌شود است.

ترامپ در توئیت خود با استناد به گزارشی از نیویورک پست تاثیر این دارو در مقابل بیماری « COVID-19»را ستود. در گزارش نیویورک پست، مردی از فلوریدا ادعا کرده است با دارویی که ترامپ توصیه کرده بود از مرگ حتمی در اثر ابتلا به ویروس کرونا نجات یافته است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه نیز در پیامی توئیتری نوشته بود که استفاده همزمان از داروهای هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین (از آنتی‌بیوتیک‌های رایج) می‌تواند برای درمان بیماری « COVID-19» موثر باشد.

وی تاکید کرده بود که سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به یک دستاورد بزرگ رسیده است و اظهار امیدواری کرد که هر دو دارو به سرعت مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که شمار قربانیان بیماری « COVID-19» در اروپا، کانون جدید شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای غربالگری، کیت‌های لازم برای تست‌های تشخیص و نیز مراقبت‌های ویژه از مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف جهان بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

بر اساس آمار بیش از 15 هزار نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با نام علمی COVID-19 مدتی است اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده است. تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون حدود 330هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

در حالیکه شمار مبتلایان به کرونا در اروپا (بویژه کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان) و همچنین آمریکا سیر صعودی تندی گرفته، در چین، خاستگاه این ویروس و کشور همسایه آن کره جنوبی روند نزولی از موارد ابتلا و مرگ گزارش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала