مقصر اصلی جهانی سازی کرونا ویروس کیست؟

© Fotolia / Sergey Nivens مقصر اصلی جهانی سازی کرونا ویروس کیست؟
 مقصر اصلی جهانی سازی کرونا ویروس کیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساکسو بانک در گزارشی اعلام کرده که جهانی سازی، مقصر گسترش مجدد ویروس جدید و به دنبال آن رکود اقتصادی و تحولات غم‌انگیز جامعه در سراسر جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، استین یاکوبسن رئیس Saxo Bank معتقد است که  "جهانی سازی  و سپس رکود های اقتصادی منبع اصلی دردسر (گسترش سریع ویروس کرونا) است و این امر در زمینه سیاحت در سراسر جهان مشاهده می‌شود.

به گفته وی  جهانی سازی این ویروس پیامد های ناگوار را در جهان به دنبال داشته است.

خانه های سالمندان در اسپانیا مملو از اجساد قربانیان کرونا است - اسپوتنیک افغانستان
خانه های سالمندان در اسپانیا مملو از "اجساد" قربانیان کرونا است

وی در ادامه می‌گوید:«سیکل تجاری که پس از بحران سال های 2008-2007 تازه بهبود یافته بود، بار دیگر از کار خواهد افتاد. بطورکلی اقتصاد پس از بحران  قوی‌تر می شود زیرا تا قبل از آن در «رژیم بحرانی» فعال بوده است».

یاکوبسن  می‌گوید: " باید بیاد داشته باشیم که همه تغییرات ناشی از بحران‌ها است. این بزرگترین بحرانی است که من در 30 سال کار خودم دیده ام. ما بر آن غلبه خواهیم کرد و قوی تر خواهیم شد."

ویروس کرونا با نام علمی COVID-19 مدتی است اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده است. تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون حدود 330هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

در حالیکه شمار مبتلایان به کرونا در اروپا (بویژه کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان) و همچنین آمریکا سیر صعودی تندی گرفته، در چین، خاستگاه این ویروس و کشور همسایه آن کره جنوبی روند نزولی از موارد ابتلا و مرگ گزارش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала