انتشار معلومات درباره منشأ مصنوعی ویروس کرونا

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心انتشار معلومات درباره منشأ مصنوعی ویروس کرونا
انتشار معلومات درباره منشأ مصنوعی ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مورد افزایش میزان بیماری زای پاتوژن ها از جمله ویروس های آنفلوانزا، مرس و سارس تحقیق صورت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مجله خبری ایزوستیا گزارش داده است که روزنامه نگاران توجه خود را به نشریه ای كه در نوامبر سال 2015 در مجله پزشکی Nature Medicine، با همكاری دو كارمند مؤسسه ویروس شناسی ووهان منتشر شد جلب كردند.
در این پروژه، به گفته ایزوستیا، متخصصان "روش ایجاد پاتوژن مصنوعی و آزمایش توانایی ویروس در عفونت موش ها و سلول های اپیتلیال ریه انسان را تشریح کردند.
این نشریه می گوید محدودیت هایی برای چنین کارهایی در ایالات متحده توسط تیم های تحقیقاتی فردی با دریافت مجوز ویژه از سوی مقامات انجام شده است.
کارشناسان مصاحبه شده توسط این روزنامه در مورد احتمال منشاء مصنوعی کرونا ویروس "سارس کووید-2"، که باعث بیماری "کووید-19" می شود، محتاطانه برخورد کردند.
این نشریه یادآوری می کند که "سارس کووید-2" 96.2 درصد از اقوام ژنتیکی کرونا ویروس است که به خفاش های نعل اسبی بزرگ (خفاش های Rhinolophus affinis از یوننان) تعلق دارد.
در همین حال، همانطور که توسط کنستانتین کروتوفسکی رئیس مرکز علمی و آموزشی تحقیقات ژنومی دانشگاه فدرال سیبری و استاد دانشگاه گوتینگن ذکر شد، پروتئین های S در کرونا ویروس های وحشی و "سارس کووید-2" به طور قابل توجهی متفاوت هستند.

به همین دلیل، کرونا ویروس وحشی نمی تواند به طور مؤثر با گیرنده انسان اتصال برقرار کند و به لطف آن وارد سلول می شود. به نظر می رسد که یا پروتئین "کرونا ویروس S" وحشی S جهش یافته و منجر به بروز آن می شود، یا از نظر ژنتیکی اصلاح شده یا از سارس دیگری گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала