پرونده قتل خاشقجی سرانجام تکمیل شد

© AP Photo / Hasan Jamaliپرونده قتل خاشقجی سرانجام تکمیل شد
پرونده قتل خاشقجی سرانجام تکمیل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستان استانبول لیست اتهام 20 سعودی مظنون به قتل جمال خاشقجی را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان کل استانبول امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، لیست اتهام علیه 20 مظنون به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی را آماده و تکمیل کرده است.

دادستان کل استانبول امروز گفت، در این لیست اتهام احمد عسیری، معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان  و سعود القحطانی، مشاور سابق دفتر سلطنتی به "تحریک به قتل عمد و طراحی و شکنجه وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول" متهم شده‌اند.

بن سلمان: قتل خاشقجی تحت نظر من اتفاق افتاد  - اسپوتنیک افغانستان
بن سلمان: قتل خاشقجی تحت نظر من اتفاق افتاد

دفتر دادستان کل استانبول در بیانیه‌ای اعلام کرد، لیست اتهام همچنین 18 تن دیگر را به اجرای عملیات قتل خاشقجی متهم می‌کند.

این دفتر خواستار صدور حکم حبس ابد و اشد مجازات در حق آنها شده‌ است.

لازم به ذکر است جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان در اکتبر سال 2018 زمانی که برای گرفتن ویزا به سرکنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد از سوی یک تیم ویژه به قتل رسید و جسد وی نیز دیگر پیدا نشد.

گفته می شود عاملین قتل بعد از کشتن خاشقچی جسد وی را مثله و سربه نیست کرده اند. این قتل با واکنش شدید افکار عمومی جهان مواجه شد و بدلیل انتقادهای مستقیم مسوولان ترکیه از ولیعهد عربستان به دلیل دست داشتن در این قتل روابط دو کشور به تیرگی گرایید و این سردی در روابط دو کشور تا امروز پابرجا مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала