نوزادی در هند «کرونا» نامیده شد

CC0 / Pixabay / Ноги новорожденного
Ноги новорожденного - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک خانواده هندی نام «کرونا» را برای دخترک تازه متولد شده خود انتخاب نمودند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Dessan Herald ساعاتی پس از آنکه نارندا مودی، نخست‌وزیر هند برای مقابله با ویروس کرونا دستور محدودیت رفت و آمد در این کشور را صادر کرد، در زایشگاه بیمارستان شهر گوراکپور ایالت اوتار پرادش، دختری به دنیا آمد که خانواده‌اش تصمیم گرفتند، نام او را کرونا بگذارند.

نیچ ثریباتی، عموی این نوزادکه او را کرونا نامید، درباره دلیل انتخاب این نام گفت که ویروس کرونا، همه مردم را با هم متحد کرده و آنها را به اقدام دسته‌جمعی علیه این ویروس واداشت و به این دلیل این نام برای نوزاد این خانواده انتخاب شد.

او در ادامه گفت: «اگر چه این ویروس خطرناک جان افراد زیادی را در جهان گرفت، اما بسیاری از عادات خوب را نیز در میان مردم نهادینه کرد.»

آقای ثریباتی انتخاب نام کرونا برای دختر تازه به دنیا، پس از مشورت با والدینش و تعدادی از افراد خانواده انتخاب شده و مردم نباید از کرونا بترسند، بلکه باید به دستورالعمل‌های صادره از سوی حکومت گوش فرا دهند و «این کودک نماد وحدت ملت در مواجهه با ویروس خواهد بود.»

کادر بیمارستانی در ابتدا از نامیده شدن این کودک به اسم کرونا، شگفت‌زده شدند اما پس از شنیدن دلایل خانواده از این نامگذاری استقبال کردند.

براساس آمارهای رسمی تا روز سه‌شنبه 24 مارچ 2020 در کشور 140 میلیونی هند تنها 519 مورد ابتلای قطعی به کرونا ثبت و 10 نفر بر اثر این ویروس جان باختند.

براساس آخرین آمار، مبتلایان کرونا ویروس جدید COVID-19  در جهان از 423 هزار و 297 نفر فراتر رفته 18 هزار و 800 نفر تا کنون وفات نموده و بیش بیش از 143 نفر نیز درمان شده‌اند.

شیوع بیماری COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از کرونا ویروس اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان چین گزارش شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала