وعده پومپئو به رهبران G7 در مبارزه با کروناويروس

© REUTERS / Yuri Gripas وعده پومپئو به رهبران G7 در مبارزه با کروناويروس
 وعده پومپئو به رهبران G7 در مبارزه با کروناويروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده به رهبران G7 قول داد كه در مبارزه با کروناويروس آز آنها حمايت خواهد کرد.

   به گزارش اسپوتنیک، مایك پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: آمریكا آماده است تا به شرکای خود در G7 در مبارزه با کروناویروس "تا حد ممكن"  كمك كند.

پومپئو در یک کنفرانس خبری گفت: "من به شرکای G7 ما، به خصوص همکاران ما در ایتالیا و بقیه اروپا گفتم که ایالات متحده هنوز آماده است تا آنجا که ممکن است به آنها کمک کند."

پومپئو افرود که در ابتدا ، قرار بود جلسه وزیران G7 در پیتسبورگ ایالات متحده آمریکا با فرمت سنتی برگزار شود، اما به دلیل بیماری همه گیر کروناویروس، تصمیم بر این شد که آن را در قالب کنفرانس تلویزونی برگزار کنیم.

 وزیر امور خارجه یادآور شد کع کشورش روز شنبه یک هواپیمای حمل و نقل نظامی نیروی هوایی ایالات متحده با محموله مواد و مواد پزشکی به ایتالیا ارسال کرد. پمپئو همچنین گفت، مقدمات استقرار تجهیزات پزشکی آمریكا در این كشور به پایان رسیده است.

 وی بر علاوه افزود، بیمارستانی در این کشور با گنجایش 68 تختخواب آماده فعالیت می باشد.

جنایات جنگی افغانستان؛ امریکا خارج می‌شود و پاسخ نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
جنایات جنگی افغانستان؛ امریکا خارج می‌شود و پاسخ نمی‌دهد

براساس آخرین آمار، مبتلایان کرونا ویروس جدید COVID-19  در جهان از 423 هزار و 297 نفر فراتر رفته 18 هزار و 800 نفر تا کنون وفات نموده و بیش بیش از 143 نفر نیز درمان شده‌اند.

شیوع بیماری COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از کرونا ویروس اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان چین گزارش شد.

 در حالی که شمار قربانیان بیماری « COVID-19 »  در اروپا، کانون جدید شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای غربالگری، کیت‌های لازم برای تست‌های تشخیص و نیز مراقبت‌های ویژه از مبتلایان به این بیماری در کشور‌های مختلف جهان بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала