اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند

© AFP 2023 / STRاولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند
اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های چینایی اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند که در ولایت ووهان به این بیماری مبتلا شده بود.

 

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های چینایی گزارش داده که اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین، یک فروشنده کاریدی زنده در بازار هونان در ولایت ووهان است که به این بیماری مبتلا شده بود.

مشخص شد که زنی به نام «وی» در حال فروش کاریدی‌هیا زنده در بازار هونان در ولایت ووهان چین بود. در 11 دسمبر سال گذشته، به دلایلی نامعلوم درجه حرارت بدن او بالا رفت و او به داکتر مراجعه نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا از 68 هزار نفر فراتر رفت  - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا از 68 هزار نفر فراتر رفت

این فروشنده گفت: معمولاً زمان که ناخوشی احساس می‌کردم به شفاخانه می‌رفتم و در آن جا برای پیچکاری تزریق می‌شد و فردای آن روز وضعیت سلامتی ام بهبود می‌یافت اما، این بار این طور نبود، حتی تزریق دو پیچکاری هم برای کمکی نکردند.

در 16 دسمبر سال گذشته، این فروشنده به شفاخانه «سیخی» در دانشگاه هواتشونغ علوم تکنالوژی رفت. بعداً مشخص شد که وی اولین فرد در بازار هونان است که تست او مثبت تایید شد. گمانه زنی‌ هایی وجود دارد مبنی بر این که این بازار به یک عامل عفونت تبدیل شده است. با این حال متخصصان هنوز نتوانسته اند دریابند که چگونه و تحت چه شرایطی ویروس کرونا می‌تواند از حیوانات به فرد منتقل شود.

در تاریخ 31 دسمبر، کمیته دولتی صحی شهر ووهان گزارش داد گروه اول مبتلایان متشکل از 27 نفر است. خبرنگاران نسخه ای از لیست بیماران مبتلا به ویروس کرونا دریافت کردند که بر اساس آن 24 نفر از آنها با بازار هونان ارتباط داشتند و چهار نفر از آنها اعضای یک خانواده بودند.

رسانه های چینی موفق شدند اولین مبتلا را که هیچ تماسی با هونان نداشت، پیدا کنند. این مردی بود با نام خانوادگی «چن» در 16 دسمبر، درجه حرارت بدن او افزایش یافت و وی به شفاخانه در حومه شهر ووهان رفت. بیمار نتوانسته بود بفهمد در کجا مبتلا شده است. با این حال، وی خاطرنشان کرد: اعضای خانواده وی و همچنان شخص همراهی کننده وی به شفاخانه، سالم بوده اند.

براساس آخرین آمار سازمان جهانی صحت، در سراسر جهان بیش از 372 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از آن جمله بیش از 16 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала