تاثیر کرونا ویروس بر هورمون‌های جنسی مردان

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心تاثیر کرونا ویروس بر هورمون‌های جنسی مردان
تاثیر کرونا ویروس بر هورمون‌های جنسی مردان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینی پس از انجام تحقیقات اعلام کرده اند که بیماری کرونا ویروس بر عملکرد آله تناسلی مردان تاثیر وارد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نتیجه این تحقیقات در پلتفورم medRxiv نشر شده است.

دانشمندان چینی سطح هورمون‌های ۸۱ بیمار رسیده به سن باروری که مبتلا به بیماری کرونا ویروس (کووید – ۱۹) اند را به سطح هورمون‌های ۱۰۰ مرد صحت‌مند همسن با بیماران، مقایسه کرده اند.

تحقیقات نشان داده است که بیماران مبتلا به کرونا ویروس سطح هورمون لوتئینی، که در بدن مردها سلول‌های تولیدکننده هورمون تستوسترون را تحریک می‌کند، به طور چشم‌گیری بالا است، در حالی که نسبت تستوسترون به هورمون لوتئینی و نسبت هورمون تحریک کننده فولیکول به هورمون لوتئینی تا حد زیادی کاهش یافته است.

اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند  - اسپوتنیک افغانستان
اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند

در متن نتیجه تحقیقات آمده است: "این تحقیقات نخستین گواه مستقیم تاثیر کووید – ۱۹ بر هورمون‌های جنسی مردانه می‌باشد که نیاز به توجه بیشتر برای ارزیابی عملکرد غدد جنسی جنس مذکر در تداوی‌شدگان بیماری کرونا ویروس SARS-CoV-2 ، به ویژه مردان در سن باروری می‌باشد".

دانشمندان گفته اند که بیش از نیمی از بیماران کووید – ۱۹ مردان در سن باروری می‌باشند که پس از تداوی نیاز به انجام معاینات بعدی عملکرد غدد جنسی، منجمله تشخیص کیفیت اسپرم، دارند.

با این حال، دانشمندان می‌گویند که در حال حاضر این تحقیقات تکمیل نیست، چون ویروس SARS-CoV-2 هنوز در اسپرم بیماران پیدا نشده است، که می‌توانست که می تواند شواهد مستقیمی از آسیب آله تناسلی مردان ناشی از این ویروس باشد.

دانشمندان همچنان اعتراف می‌کنند که شاید بر عملکرد آله تناسلی مردان، استرس و درمان با کورتیکواسترویید نیز تاثیر کرده باشد.

در اواسط ماه مارچ، مقامات ولایت هوبی چین که کانون شیوع بیماری کرونا ویروس می‌باشد، یک گزارش نشر کردند که در آن متخصصان مرکز طبی تولید مثل هشدار دادند که با وجود نبودن شواهد مستقیم، این بیماری می‌تواند به سیستم تولید مثل مردان آسیب وارد کند. اما پس از گذشت چند ساعت، این گزارش از سایت حکومت محلی این ولایت حذف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала