پیام رهبر بوداییان تبت به جهانیان در رابطه به ویروس کرونا

© AP Photo / Ashwini BhatiaТибетский духовный лидер Далай-лама
Тибетский духовный лидер Далай-лама - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر بوداییان تبت طی پیامی جهانیان را در رابطه به ویروس همه‌گیر کرونا به خویشتن داری و تحمل فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، دالای لاما، رهبر بوداییان تبت، طی "پیام ویژه"در ارتباط با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا خطاب به جهانیان گفت: این بیماری یکی از منابع تخریب جهان است و خاطر نشان ساخت که با استفاده از فناوری های پیشرفته و نبوغ ذاتی انسان  می‌توان ویروس کشنده عامل بیماری COVID-19  را شکست داد.

دالای لاما با نشر این پیام  نوشت: "من این کلمات را در پاسخ به درخواست های مکرر بسیاری از مردم در سراسر جهان می نویسم. امروز به دلیل شیوع بیماری همه گیر COVID-19  ناشی از ویروس کرونا، ما در یک شرایط بسیار دشوار زندگی می کنیم ... هر چقدر اوضاع پیچیده باشد ، باید  با جسارت و عزم راسخ از فناوری و نبوغ ذاتی انسان برای غلبه بر سختی ها، بپردازیم".  

  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

رهبر 84 ساله بوداییان تبت که در یک درمسال در شمال هند در انزوا قرار دارد، اعتراف نموده که شب و روز دعا می کند تا بشریت هرچه زودتر از شراین آفت رهایی یافته و آرامش و خوشبختی دوباره در جهان حکمفرما شود.

وی گفت:  مطابق سنت هند باستان، جهان هایی ایجاد می شوند، می مانند و سرانجام فرو می ریزند. از جمله منابع این تخریب می توان به سلاح و بیماری اشاره کرد که به گفته رهبر بوداییان تبت جهان هم اکنون تجربه می کند."

دالای لاما می‌افزاید: با این حال، علی رغم مشکلات عظیمی که با آن روبرو هستیم، موجودات زنده از جمله انسان ها توانایی شگفت انگیز برای زنده ماندن را دارند".

 به گفته رهبر بوداییان تبت، در زمان تهدید یک امر طبیعی است  که انسان احساس ترس و خطر می‌کند، اما به گفته وی  «شانتیدوا» متفکر بودایی قرن هشتم، به ما توصیه می‌كند مشكلات موجود در زندگی را مطالعه كنیم و اگر توانستیم آنها را حل کنیم، در غیر آن نگرانی و اضطراب مشکل را حل نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: " در نتیجه قرنطینه های لازم اعمال شده در سراسر دنیا، بسیاری از افراد با از بین رفتن معیشت خود، مشکلات عظیمی را تجربه می کنند." و دالای لاما از همه افراد مسئول می خواهد که هر چه ممکن است انجام دهند تا به "گروه های آسیب پذیر جامعه" کمک کنند.

 وی از "کادر های پزشکی – شامل پزشکان، پرستاران و پرسنل فنی" تشکر ویژه کرد و گفت: آنها واقعا دلسوزانه عمل می کنند و با به خطر انداختن جان شان زندگی دیگران را نجات می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала