پیش بینی کمبود مواد غذایی برای جهان

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی کمبود مواد غذایی برای جهان
  پیش بینی کمبود مواد غذایی برای جهان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی شیوع ویروس کرونا، سازمان ملل متحد کمبود احتمالی غذا برای جهانیان را پیش بینی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNBC سازمان ملل متحد در گزارشی از کمبود احتمالی مواد غذایی در جهان خبر داده می گوید، این امر می تواند به دلیل توقف کار مزرعه ها و اختلال در زنجیره های تأمین مواد غذایی در کشورهای مختلف رخ دهد.

 به گفته  سازمان ملل، اقدامات محافظه‌کارانه دولتها در زمان بحران کرونا ویروس ممکن است به کمبود مواد غذایی در سراسر جهان منجر شود.

اقتصاددانان ارشد سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد هشدار داده اند که خرید های سراسیمه از ترس کمبود مواد غذایی و قرنطینه ها می تواند باعث تورم مواد غذایی در جهان شود.

واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
تأثیر کرونا بر اقتصاد جهان تا چه اندازه جدی است؟

به گفته کارشناسان بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا روابط اقتصادی موجود از جمله تحویل نیروی کار به مکانهایی را که بیشترین نیاز دارد، مختل کند. این مکان‌ها شامل مزارع و سایر شرکتهای کشاورزی است.

 محدودیتهای اعمال شده توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا در مرزهایشان در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا به عرضه مواد غذایی آسیب رسانده است.

کارشناسان می گویند ، اختلال در تولید قبلاً به دلیل  شیوع بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا و  اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آن رخ داده است ، مشکلات مربوط به تأمین مواد غذایی فروشگاه ها را در ماه آپریل – می تهدید می کند. تاکنون این وضعیت به دلیل اینکه اکثر کشورها مواد غذایی را ذخیره کرده اند ، تحت کنترل است.

 با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر اروپا و آمریکا و پیشی گرفتن آمار مرگ و میر این ویروس در ایتالیا از چین، ثروتمندترین کشورهای دنیا کمک های بی سابقه خود را وارد اقتصاد جهان کرده اند.

 در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به 785 هزار و 777 نفر رسیده است که از این تعداد بیش از  37  نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала