آلوده شدن 9 از کارمندان سازمان ملل به کرونا ویروس

© REUTERS / Pierre Albouy آلوده شدن نه 9 از کارمندان سازمان ملل به کرونا ویروس
 آلوده شدن نه 9 از کارمندان سازمان ملل به کرونا ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نه نفر از کارمندان سازمان ملل به کروناویروس آلوده شده اند.

به گرازش اسپوتنیک، الساندرا ولوچی، سخنگوی دفتر ژنو سازمان ملل  اطلاع داده است که 9 نفر از کارمندان سازمان ملل متحد در ژنو به ویروس کرونا مبتلا شدند.

صحبت در مورد کارمندان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مورد حقوق بشر و همچنین دفتر مرکزی ژنو، در میان است، اما اسامی این 9 نفر هنوز مخفی نگه داشته شده است.

ولوچی افزود: سازمان ملل متحد با دولت سوئیس و سازمان بهداشت جهانی در زمینه فعالیتهای مقدماتی و پیشگیری همکاری نزدیکی دارد.

پیش از این در اوایل ماه مارچ، روسیه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به تصویب بیانیه همبستگی در مبارزه با کروناویروس دعوت کرد.

بیماران کرونایی در افغانستان به 196 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
بیماران کرونایی در افغانستان به 196 نفر رسید

گفتنی است شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 قوس) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به 785 هزار و 77 نفر رسیده است که از این تعداد 37 هزار و 815 نفر حان خود را از دست داده‌اند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала