پیدا شدن ناگهانی یک گودال عظیم در افریقا + تصاویر

© AP Photo / Olamikan Gbemigaپیدا شدن ناگهانی یک گودال عظیم در افریقا + تصاویر
پیدا شدن ناگهانی یک گودال عظیم در افریقا + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گودال بسیار بزرگ در نیجریه و در نزدیکی یک مجتمع مسکونی به طور ناگهانی ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The News Nigeria، روز شنبه ۲۸ مارچ، اواخر شب در جنوب نیجریه در شهر آکورا، صدای یک انفجار قدرتمند شنیده شد. شهروندانی که به خیابان شتافتند دریافتند که دهانه بزرگی از منشا ناشناخته در نزدیکی مجتمع مسکونی شکل گرفته است.

همانطور بررسی صحنه نشان داده، قطر گودال ۲۱ متر و عمق آن ۷.۸ متر است. ظاهرا یک انفجار یا سقوط یک جسم آسمانی موجب باز شدن سفره آب زیرزمینی شده است، همانطور که آب در لبه‌های دهانه شروع به نشت می‌کرد. سنگ‌ها و خاک پرتاب شده به هوا در شعاع یک کیلومتری از آن کشف شده است.

حدود صد خانه متحمل خسارات گوناگونی شده اند.

هیچ اثری از انفجار در دهانه و اطراف آن پیدا نشده است، و همچنان هیچ خبری از آتش سوزی در خانه‌ها نبوده است.

به نوشته پرتال The News Nigeria، اقدامات برای مقابله با شیوع عفونت کرونا ‌ویروس باعث جلوگیری از جان باختگان شمار زیاد افراد در این منطقه شده است. چون در نزدیکی این ساحه، یک مکتب شبانه روزی قرار دارد که در قرنطینه می‌باشد.

شماری از مقامات گزارش دادند كه این دهانه در اثر انفجار موتر باربری با مواد منفجره انجینیری، كه به سمت ایالت همسایه می‌رفت، ایجاد شده است. پولیس در ابتدا به حمله تروریستی مشکوک شد. نیجریه، اگرچه یکی از پیشرفته ترین کشورهای افریقا است، اما اوضاع در آنجا هنوز ناآرام است. از طرف دیگر، زمین شناسان و اخترشناسان گزینه سقوط یک شهاب سنگ را نیز مطرح نموده اند. این امر از طریق شکل دهانه و نبود اثری از مهمات توضیح داده می‌شود. از طرف دیگر اشیای اسرارآمیز فلزی در گودال پیدا شده اند، اما هیچ اثری از جسم آسمانی پیدا نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала