هشدار برنامه جهانی غذا از خطر قحطی در پی شیوع کرونا

© REUTERS / Yves Herman هشدار برنامه جهانی غذا از خطرقحطی در پی شیوع کرونا
 هشدار برنامه جهانی غذا از خطرقحطی در پی شیوع کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی اعلام نمودند که در پی شیوع ویروس کرونا، کره خاکی ما در خطر قحطی و گرسنگی قرار دارد.

 به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شکسته شدن نسبی زنجیره تجارت و تبادل مواد غذایی در جهان، خطر شدید فقر و قحطی وجود دارد.

این بیانیه مشترک با امضای کو دونگ یو، رئیس چینی فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) و تدروس آدهانوم، رئیس اتیوپیایی سازمان جهانی بهداشت(هر دو سازمان وابسته به سازمان ملل) و روبرتو آزودو، رئیس برزیلی سازمان تجارت جهانی منتشر شد.

  پیش بینی کمبود مواد غذایی برای جهان   - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی کمبود مواد غذایی برای جهان

این نهادها تاکید کردند «حیات زنجیره تجارت و تبادل مواد غذایی در جهان اهمیت زیادی دارد و باید این تبادل و تجارت برقرار بماند.»

 در این بیانیه آمده است: «عدم اطمینان نسبت به تامین مواد غذایی می تواند محدودیت های زیادی را در صادرات و واردات آن در جهان ایجاد کند و باعث نوعی نقصان در توزیع و تولید مواد غذایی در جهان می شود.»

 سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی، از دولتها هم خواسته اند تا شرایط «امنیت کاری و محافظت های لازم برای کشاورزان و دست اندرکاران حمل و نقل مواد غذایی» را فراهم کنند: «تا زنجیره «تولید و توزیع» متوقف نشود. این بیانیه تاکید می کند که دلیل حضور نهادهای بین‌‌المللی در جهان برای همین روزهاست و باید با همکاری میان دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی بر این بحران چیره شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала