شمار بیماران کرونایی در پاکستان به بیش از 2700 نفر رسید

© AFP 2023 / Banaras Khanشمار بیماران کرونایی در پاکستان به بیش از 2700 نفر رسید
شمار بیماران کرونایی در پاکستان به بیش از 2700 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های پاکستانی از ثبت 2700 نفر بیمار کرونایی در این کشور خبر دادند.
  افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی جیو، مقام های پاکستانی گفته اند، که تا اکنون 2709 نفر در این کشور به بیماری ویروس کرونا گرفتار شده اند و از این شمار 1072 نفر در ایالت پنجاب و 839 نفر در ایالت سند به ثبت رسیده اند و 40 نفر هم در اثر این بیماری جان باخته اند.

پیش از این، در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل گفته شده بود، که پاکستان در بین کشورهایی قرار بگیرد که اقتصادی آنها بیشترین تأثیر منفی را در اثر گسترش ویروس کرونا تقبل خواهد کرد. سازمان ملل متحد تخمین می زند، که پاکستان، آرژانتین و کشورهای افریقایی با یکسری بحرانها از جمله افزایش بدهی و کاهش نرخ ارز روبرو خواهند شد و آنها به حمایت حداکثر 2.5 تریلیون دالری نیاز دارند.

پیش از این، مقام های پاکستانی در تاریخ 25 مارچ درخواست وام 1.4 میلیارد دالری از صندوق بین المللی پول (IMF) برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را داده بودند. همچنین وام به این کشور به ترتیب 1.5 میلیارد دالر توسط بانک جهانی و بانک توسعه آسیا به تصویب رسیده است.

فردوس اشیک آوانا دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای اطلاعات، وضعیت این کشور در زمان گسترش ویروس کرونا و مبارزه با گرسنگی را چنین توصیف کرد:- "نخست وزیر (عمران) خان ... پیامدهای این ویروس هولناک را کاملاً درک می کند و او می فهمد که ما باید در درازمدت نیاز به خیلی چیزها داریم".

در اوایل روز شنبه خان گفت، که با وجود این که مراکز آموزشی و مراکز خرید برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسته خواهند ماند، شرکت های ساختمانی بازگشایی می شوند.

یادآوری می کنیم، که سازمان بهداشت جهانی در 11 مارچ بیماری ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر نامید. تا اکنون بیش از 1.1 میلیون نفر در جهان به این ویروس آلوده شده اند و بیش از 50 هزار نفر دیگر در اثر گرفتار شدن به این بیمار جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала