ستایش کشور های جهان از نحوه مقابله با کرونا در کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAکره شمالی و کره جنوبی متحد می شوند
کره شمالی و کره جنوبی متحد می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری زیادی از کشور‌های جهان با اشاره به کنترل شیوع ویروس کرونا در کوریای شمالی، آن را ناشی از اقدام سریع کیم جونگ اون دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کوریای شمالی، برخی کشور‌های جهان با اشاره به کنترل شیوع ویروس کرونا در کوریای شمالی آن را نتیجه اقدام سریع کیم جونگ اون، رهبر این کشور عنوان و او را تمجید کردند.

روزنامه برزیلی «آگوا وِرد» در گزارشی ضمن ستایش اقدامات رهبر کوریای شمالی در مقابله با ویروس کرونا نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کوریای  شمالی و رئیس حزب کارگر این کشور در راستای پیاده سازی اصل اول که همان توجه به مردم است عمل می‌کند. تلاش‌های او برای مردم فداکارانه است.

روزنامه مصری «الاخبار الماسای» (Al Akhbar Almassay) نیز در مطلبی با اشاره به توانایی‌های رهبر کوریای  شمالی در کنترل شرایط دشوار این کشور نوشت: فلسفه سیاسی رئیس کیم عشق ورزیدن و تلاش‌های فداکارانه برای خیر مردم است و همین موجب کسب محبوبیت او در کوریای  شمالی و حمایت عمومی از اوست.

کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
هشدار رهبر کوریای شمالی به مقامات در مورد شیوع کرونا ویروس

مدیر موسسه روسی کیمیلسونگیزم نیز در ستایش رهبر کوریای شمالی گفت: کیم جونگ اون مردم را به طور بی وقفه راهنمایی می‌کند تا آن‌ها را به سعادت برساند.

شخصیت‌های کمیته ملی اتیوپی در مرکز مطالعات کیمیلسونگیزم این کشور تاکید کرده اند که برخی کشور‌ها به شیوه حکومت داری کیم جونگ اون که در جهت هدایت مردم است، حسادت می‌کنند و به همین دلیل سعی در مقابله با آن دارند.

پیش ازاین یک مقام ارشد بهداشت و درمان کوریای  شمالی گفته است هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری COVID-19در کوریای شمالی وجود ندارد.

کوریای شمالی در اواخر ماه جنوری، پس از شیوع کرونا در چین و کوریای جنوبی همه مرز‌های زمینی و هوایی خود را بست و اقدامات تفکیکی شدیدی را اعمال کرد.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، تاکنون یک میلیون و 98 هزار و 762 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала