زن اسرار آمیز در زندگی صدام حسین + عکس

© AFP 2023 / Jaafar Ashtiyehزن اسرار آمیز در زندگی صدام حسین + عکس
زن اسرار آمیز در زندگی صدام حسین + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدام حسین از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ ریاست جمهوری کشور عراق را بر عهده داشت. وی سال ۱۹۳۷ به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۶ مصادف با عید قربان در بغداد به دار آویخته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری نشان، صدام حسین در سال ۱۹۶۳ با دختر مامایش ساجده طلفاح ازدواج کرد. آنها صاحب پنج فرزند شدند. ساجده همسر صدام حسین نیز در سال ۲۰۱۵ در یکی از بیمارستان های اردن فوت شد.

ازدواج بین ساجده و صدام‌ حسین یک ازدواج مرسوم بین خویشاوندان و مورد توافق والدین  شان بود و بین آنها رابطه خانوادگی نزدیکی وجود داشت. ساجده‌ طلفاح دختر مامای صدام بود. والدین آن دو تصمیم گرفتند وقتی ساجده بزرگ شد او را به ازدواج پسر عمه‌ اش صدام درآورند.

وقتی این توافق انجام شد، سن آن دو بیشتر از ۱۰ سال نبود. این عروسی تقریباً در سال ۱۹۶۳ بین ساجده و صدام حسین برگزار شد و تاریخ دقیقی درباره‌ آن در دست نیست و آن دو در زمان ازدواج ۲۶ ساله بودند. حاصل ازدواج آنها پنج فرزند به نام‌ های عدی، قصی، رغد، رنا و حلا بود. وی زاده ۲۴ جون ۱۹۳۷ بود. برخی منابع رسانه‌ ای در سال ۲۰۱۵ میلادی از مرگ ساجده طلفاح، همسر صدام در یکی از شفاخانه‌های اردن خبر دادند. اطلاعات زیادی از مرگ همسر او منتشر نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала