نخست وزیر انگلیس به دستگاه تنفس مصنوعی متصل می‌شود

© REUTERS / Julian SimmondsПремьер-министр Великобритании Борис Джонсон на пресс-конференции в Лондоне, Великобритания
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон на пресс-конференции в Лондоне, Великобритания - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به دلیل تداوم علائم بیماری COVID-19 به بیمارستان انتقال یافته و گفته می‌شود به دستگاه تهویه مکانیکی ریه "ونتیلاتور" متصل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نخست وزیر انگلیس یکشنبه شب اعلام کرد که وی «به توصیۀ پزشک خود برای انجام آزمایشات به بیمارستان انتقال یافته است». بوریس جانسون روز27 مارچ اعلام کرد که تست کروناویروس وی مثبت بوده، اما علائم در بیماری وی، به رغم سرفۀ خشک و تب، شدید نیست.

بوریس جانسون از آن پس خود را در یک قرنطینۀ خانگی هفت روزه قرار دارد، اما جمعۀ گذشته در پایان این دورۀ با انتشار ویدئوئی که وی در آن آشکارا بیمار و ناتوان به نظر می‌رسید، اعلام کرد که همچنان دچار سرفه و تب است و بنابراین باید به خانه نشینی خود ادامه دهد. او اطمینان داد که در قرنطینه به کار خود ادامه می‌دهد و تلاش در تدوین و اجرای رویکرد کشور در رویاروئی با ویروس کرونا را دنبال می‌کند. او همچنین گفت که جلسات هیئت دولت را با استفاده از «ویدئوکنفرانس» تحت ریاست وی برگزار می‌شود.

ابتلای 17 عضو یک خانواده انگلیسی به کرونا پس از حضور در یک مراسم تشییع - اسپوتنیک افغانستان
17 عضو یک خانواده در انگلیس به کرونا مبتلا شدند

همزمان با بستری شدن بوریس جانسون، الیزابت دوم، ملکۀ انگلستان، در گفتاری استثنائی خطاب به شهروندان بریتانیا و کشورهای دیگر عضو جامعه مشترک المنافع، از «دوره‌ای بسیار دشوار» در حیات کشور سخن گفت و آنان را به «همبستگی» دعوت کرد و اطمینان داد که با «یکپارچگی و عزم» بیماری را شکست خواهند داد.

شمار مرگ و میر ناشی از بیماری بیماری COVID-19 تنها در روز یکشنبه در بیمارستان‌های بریتانیا به 619 نفر رسید و شمار درگذشتگان از آغاز شیوع این بیماری به 5000 تن بالغ شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала