آیا آیورمکتین داروی کووید- 19 است؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا آیورمکتین داروی کووید- 19 است؟
آیا آیورمکتین داروی کووید- 19 است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان اثربخشی داروی آیورمکتین را در درمان ویروس کرونا (کووید- 19) ارزیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، «الکسی ژیوف» سرطبیب شفاخانه «ایلینسکی» می‌گوید که آیورمکتین یا داروی ضد «شپش» کمک می‌کند که رشد ویروس کرونا در سلول‌ها را متوقف کند.

پیش از این، دانشمندان دانشگاه موناش در استرالیا به این نتیجه رسیده بودند که نوعی داروی آیورمکتین قادر به از بین بردن ویروس کروناست. این دارو با موفقیت توانست ویروس کرونای کشت شده در آزمایشگاه را طی 48 ساعت از بین ببرد.

شیوع کرونا در امریکا؛ 2 هزار فوتی در 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
شیوع کرونا در امریکا؛ 2 هزار فوتی در 24 ساعت گذشته

آقای ژیوف می‌گوید: در آزمایشات مشخص شد که آیورمکتین رشد ویروس کرونا در سلول‌ متوقف می‌کند و اثربخشی آن نه تنها در مورد ویروس کرونا، بلکه در ویروس ایدز و آران‌ای نیز اعمال می‌شود.

این داکتر روسی می‌گوید که در شرایط آزمایشگاهی نشان داده شده است که این دارو 5 هزار بار رشد ویروس کرونا در سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

او گفت: اثر دارو به روی ویروس کرونا در شرایط آزمایشگاهی مورد برسی قرار گرفت. موش های آلوده به کرونا نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ کس نمی‌داند دارو آیورمکتین با چه مکانیسمی برای متوقف کردن کرونا در انسان عمل خواهد کرد، اما از آنجا که وقت لازم برای یک سری آزمایشات اولیه وجود ندارد، احتمالاً این دارو بلافاصله در کشورهای که در دسترس است، مورد استفاده گیرد.

این داکتر می‌گوید که دارو آیورمکتین یک داروی ضد پارازیت ها است که از اثر جانبی ضد ویروسی آن چیزی گفته نشده بود.

سرطبیب شفاخانه «ایلینسکی» می‌گوید که داروی دیگری که هم اکنون در درمان ویروس کرونا استفاده می‌شود کلروکین است، این دارو در مراحل اولیه و میانی بیماری استفاده می‌شود و آیورمکتین می‌تواند در مراحل بعدی کمک کند، زیرا تحمل بدن راحت‌تر است.

وی افزود: داروی دیگری که هم اکنون در معالجه کورو ویروس استفاده می شود - کلروکین در مراحل اولیه و میانی بیماری تجویز می شود و ایورمکتین می تواند در مراحل بعدی کمک کند ، زیرا بدن آنرا  راحت تر تحمل می‌کند.

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که شمار بیماران کووید- 19 در سراسر جهان به بیش از 1.3 میلیون و شمار جان باختگان به بیش از 79.2 هزار نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала