اروپا برای بحران اقتصادی آینده بدتر از افریقا آماده است

CC0 / Pixabay / اروپا برای بحران اقتصادی آینده بدتر از افریقا آماده است
اروپا برای بحران اقتصادی آینده بدتر از افریقا آماده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گزارش اتحادیه افریقا آمده است که آمادگی اروپا برای بحران اقتصادی آینده بدتر از افریقا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، کاهش احتمالی تولید ناخالص داخلی در افریقا نسبت به اکثریت کشورهای اروپایی، به مراتب پایین‌تر است.

کارشناسان از روی دو سناریوی احتمالی: واقع‌بینانه و بدبینانه، محاسبات شان را انجام داده اند. براساس سناریوی واقع‌بینانه، تولید ناخالص داخلی عمومی در افریقا در پایان سال جاری ۰.۸ درصد کاهش خواهد یافت. براساس سناریوی بدبینانه، این کاهش ۱.۱ درصد خواهد بود.

کرملین پیشبین یک بحران اقتصادی جهانی است - اسپوتنیک افغانستان
کرملین پیشبین یک بحران اقتصادی جهانی است

براساس پیش‌بینی بانک توسعه افریقایی، رشد تولید ناخالص داخلی در افریقا قبل از آغاز بیماری همه‌گیر کرونا ویروس باید ۳.۴ درصد می‌بود.

شمار کم آلودگان کرونا ویروس در افریقا، به عنوان دلیل اصلی آسیب کم اقتصادی به این قاره، نامیده شده است.

براساس آمار تاریخ ۸ اپریل در سراسر این قاره رسما ۱۰.۶ هزار مورد مثبت ابتلا به کرونا ویروس به ثبت رسیده است. در اکثریت کشورها، مقامات رسمی اقدامات شدید برای جلوگیری از شیوع این عفونت روی دست نگرفته اند و شرکت‌ها را بسته نکرده اند.

با این حال کارشناسان خاطر نشان ساخته اند که بخش بزرگ اقتصاد افریقا در سکتور غیررسمی شامل است که در آمار رسمی محاسبه نمی‌شود. کاهش در آن بخش بیش‌تر خواهد بود.

قبل از این اقتصاددان‌ها کاهش تولید ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی در پایان سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده بودند. براساس این پیش‌بینی، کاهش تولید ناخالص داخلی در آلمان ۹ درصد، در ایتالیا ۱۰ – ۱۵ درصد و در اسپانیا ۳.۹ درصد خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала