چین خوردن گوشت سگ را ممنوع اعلام کرد

© Depositphotos.com / NatashaFedorovaچین خوردن گوشت سگ را ممنوع اعلام کرد
چین خوردن گوشت سگ را ممنوع اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در چین گوشت سگ را از لست غذایی حذف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از وزارت زراعت جمهوری خلق چین خبر داده است که پس از واکنش‌ها به شیوع ویروس کرونا از این کشور. مقامات خوردن گوشت سگ را ممنوع اعلام کردند.
در اعلامیه‌ای وزارت زراعت این کشور آمده است: "شکار حیوانات چون سگ و پشک اجازه نبوده و خوردن گوشت آنها نیز ممنوع اعلام می‌شود." سخنگوی وزارت زراعت گفته است که با پیشرفت تمدن، سگها فقط یاران بشر به حساب می آیند و بنابراین دیگر در لیست غذا نخواهد بود.
یادآوری می‌کنیم که شنژن، اولین شهر در چین بود که فروش و مصرف گوشت سگ و پشک را ممنوع اعلام کرده بود. این اقدام در پی شیوع ویروس کرونا که به گوشت حیوانات حیات وحش مرتبط دانسته شده، گرفته شده است.
شیوع این ویروس، مقامات چینی را بر آن داشته تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کنند. اما شهر شنزن یک گام فراتر رفته و مصرف، خرید و فروش گوشت سگ و گربه را هم ممنوع کرده بود.
به رغم این موضوع، خوردن گوشت سگ در چین چندان هم معمول نیست. اکثریت مردم این کشور تاکنون هرگز از این گوشت استفاده نکرده و گفته‌اند قصد هم ندارند از این گوشت بخورند.
چین بزرگترین مصرف کننده گوشت سگ در جهان به شمار می‌رود و سالانه 10 تا 20 میلیون سگ در این کشور برای طبخ خوراک کشته می‌شوند. استفاده از گوشت این حیوان، سنتی هزاران ساله در چین محسوب می‌شود و سابقه آن دست‌کم تا سال 500 پیش از میلاد می‌رسد.
طبق داده‌های اخیر سازمان بهداشت جهانی تعداد موارد ابتلا به 1603196 نفر رسیده و از بین آنها 95731 نفر جان باختند. در همین زمان ، 356656 بیمار از عفونت کروناویروس درمان شده اند.
گفتنیست که بیشترین میزان درمان کووید 19 با 77455 نفر در چین است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала