بالاخره ژنوم کامل کرونا ویروس رمزگشایی شد+عکس

© REUTERS / NIAID-IRFوجود مبتلا به کرونا ویروس
وجود مبتلا به کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بالأخره توانستند ژنوم کامل ویروس کوید-19 را رمزگشایی نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Cell مقاله ای با نتایج کار علمی دانشمندان را منتشر نموده است که در آن دانشمندان انستیتوت علوم ساینس کوریایی جنوبی ژنوم کامل RNA SARS-CoV-2 را تجزیه و تحلیل نموده، سپس نقشه دقیق ژن را تهیه و نشر کرده اند.

​محققان حضور RNA های برون زای پیش بینی شده (sRRNA ها) را تأیید کرده اند که به نوبه خود به پروتئین های ویروسی تبدیل می شوند. آنها همچنین توالی هر sRRNA را رمزگشایی کردند و مشخص کردند که ژنهای مربوط به آن دقیقاً در چه ژنومی قرار دارند. دانشمندان بسیاری از RNA های جدید و تغییرات کیمیایی ناشناخته از RNA های ویروسی را کشف کرده اند.

پیش از این, در مورد وجود ده RNA subgenomic که در شکل گیری ساختار ذرات ویروسی نقش دارند، گزارش شده بود. با این همه، نتایج یک مطالعه جدید وجود تنها 9 sGRNA را تأیید کرد (S، E، M، N، 3a، 6، 7a، 7b، 8). ده ها تن از RNA های سابژنومی ناشناخته ناشی از تنظیم مجدد ژنوم ، که ممکن است به تکامل نسبتاً سریع کرونا ویروس کمک کند ، نیز شناسایی شده اند.

دانشمندان اصلاحات کیمیایی RNA را کشف كردند كه در نتیجه ممكن است دارای خواصی متفاوت از RNA اصلاح نشده باشد ، حتی اگر دارای همان اطلاعات ژنتیکی باشد. مطالعه بیشتر آنها به تعیین دوران زندگی ویروس و ایجاد روشهای مبارزه با آن کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала