بیش از نیم میلیون آمریکایی مبتلا به کرونا هستند

© AFP 2023 / Angela Weiss نیم میلیون آمریکایی مبتلا به کرونا هستند
 نیم میلیون آمریکایی مبتلا به کرونا هستند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد افرادی مبتلا کرونا در آمریکا به 502 هزار و 40 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد میتر، با آلوده شدن 33 هزار و 845 نفر دیگر به ویروس کرونا در آمریکا، تعداد افرادی که به این ویروس کشنده در ایالات متحده مبتلا هستند به 502 هزار 49 نفر افزایش یافت.

این در حالی است که تاکنون 18 هزار و 639 نفر در آمریکا جان خود را از دست داده و 27 هزار 239 نفر بهبود یافته اند.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای کمیته بحران سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد آمار مرگ ناشی از کرونا در آمریکا زیر 100 هزار نفر است در شرایطی که بر اساس پیش‌بینی‌های گذشته این رقم 100 هزار تا 120 هزار نفر اعلام شده بود.

مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان
مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا رکورد زد

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات بهداشتی چین روز شنبه از تأیید 46 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روز جمعه خبر دادند و اعلام کردند که 42 مورد از آن‌ها مربوط به مسافرانی است که از خارج کشور آمده‌اند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در گزارش روزانه خود اعلام کرد همچنین 43 بیمار بدون علامت دیگر روز پنجشنبه در چین گزارش شدند در حالی که روز قبل 47 مورد از این دست به ثبت رسیده بود.

تنها یک مورد جدید مرگ در این کشور گزارش شده است که آن هم در ولایت هوبی، کانون شیوع این بیماری بود.

سازمان جهانی بهداشت خطاب به دولت‌های کشورهای مختلف هشدار داده است که در برداشتن محدودیت‌های کرونا نباید عجله کرد در غیر این صورت موج مرگبار دیگری به سرعت باز خواهد گشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала