کرونا در جهان / شمار افراد آلوده به مرز 1.7 میلیون نفر رسید

© Sputnik / Press service of the Moscow Mayor and Moscow Government /  مراجعه به بانک تصاویر پزشکان در حال تلاش برای نجات بیماران کرونا
پزشکان در حال تلاش برای نجات بیماران کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمار نهادهای بین‌المللی از ابتلای بیش از یک میلیون و 699 هزار 631 نفر در جهان به بیماری COVID-19 حکایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که تعداد افراد آلوده به COVID-19  ناشی از ویروس کرونا در جهان از یک میلیون و 600 هزار نفر گذشت و در این میان آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را دارد.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 502 هزار و 876 نفر رسید. بر اساس آخرین آمار منتشره شمار فوتی‌ها نیز به 18 هزار و 747 نفر رسیده است.

پوتین: کرونا را همه باهم شکست میدهیم - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: کرونا را همه باهم شکست میدهیم

  در حالی که آمار قربانیان کرونا در ایتالیا طی سه روز گذشته اندکی کاهش یافته بود، طی 24 ساعت گذشته شمار جانباختگان بار دیگر افزایش پیدا کرده است. بر اساس گفته های مقامات بهداشتی این کشور، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته 610 نفر اعلام شده است. شمار کل قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز 18 هزار نفر و مبتلایان آن از 143 هزار تن گذشته است.

مقامات بهداشتی بریتانیا گفته اند که آمار قربانیان ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته اندکی نسبت به 24 ساعت قبل از آن کاهش یافته است. با این حال، بیش از 800 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری COVID-19 جان خود را از دست داده اند. شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در بریتانیا از مرز 65 هزار نفر گذشته و تعداد قربانیان آن نیز نزدیک به هشت هزار نفر گزارش شده است.

طی 24 ساعت گذشته بیش از هزار و 700 نفر دیگر در روسیه به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده اند و بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان این کشور به 11 هزار و 917 نفر رسیده است. همچنین، تا کنون 94 نفر در روسیه جان خود را در اثر ابتلا به بیماری COVID-19 از دست داده اند.

 بر اساس تازه ترین آمار وزرات صحت افغانستان، شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به 523 نفر و قربانیان آن به 16 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала