حمله مجدد ترکیه به شمال حلب در سوریه

© Photo / Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunحمله مجدد ترکیه به شمال حلب در سوریه
حمله مجدد ترکیه به شمال حلب در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری سوریه گزارش داده اند که توپخانه‌ ارتش ترکیه مناطقی از حومه شمالی حلب سوریه را هدف حملات سنگین قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک،خبرگزاری سانا به نقل از برخی منابع محلی خبر داد، نیروهای ترکیه عصر گذشته "دهم آپریل" با چندین خمپاره مناطقی در حومه شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده که دامنه مناطقی که توسط کماندوها و مخالفان سوری مورد هدف قرار گرفته گسترش یافته و شامل تل رفعت، شیخ هلال، اردوگاه کشتعار، کفرانطون، الارشادیه، مرعناز و المالکیه است.

گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در «ادلب» سوریه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در «ادلب» سوریه آغاز شد

نیروهای ترکیه و شورشیان برای سومین روز متوالی است که این مناطق را هدف قرار می دهند.

 پنجشنبه نیز مناطق تحت سیطره کردها در کفرنایا، شیخ هلال و اطراف شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند که به کشته شدن یک نفر منجر شد.

ارتش ترکیه از سال 2017 به این طرف کنترل بخشی از مناطق شمال سوریه را در اختیار گرفت و هزاران نظامی ترک همچنان در این مناطق حضور دارند.

نظامیان ترکیه در این مدت چندین عملیات را در سوریه انجام دادند که شامل عملیات "سپر فرات" در حلب در شمال سوریه علیه گروه تروریستی داعش و نیرو های مدافع خلق، عملیات شاخه زیتون در منطقه "عفرین"، عملیات "چشمه صلح"  در شمال شرق سوریه  و عملیات "بهار صلح" بتازگی در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه و در حمایت از گروههای مسلح تروریست و علیه ارتش سوریه است.

یادآوری می‌کنیم اولین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در تاریخ 15 مارچ سال جاری در جاده M - 4 انجام شد و به بخش حلب به لاذقیه رسیده است.

پیش از این نیز گشت‌زنی مشترک نیروهای روسیه و ترکیه در بخش دیگری از جاده M - 4 در ادلب آغاز شده بود. گفتنی است، نیروهای ترکیه پس از تخلفات بسیار زیاد در سوریه و حمایت از تروریست‌ها پس از دیدار با پوتین، همکاری های موثر خود سوریه را افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала