نماینده آمریکا در ناتو: اجازه نمی‌دهیم افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه تروریستان مبدل شود

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده آمریکا در ناتو: اجازه نمی‌دهیم افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه تروریستان مبدل شود
نماینده آمریکا در ناتو: اجازه نمی‌دهیم افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه تروریستان مبدل شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا در ناتومی‌گوید، افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه امن برای تروریستان بدل نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کی بلی هاچسون، نماینده دایم آمریکا در ناتو، می‌گوید که امریکا اجازه نخواهد داد تا افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه امن برای تروریستان تبدیل شود و امنیت امریکا و متحدانش را تهدید کند.

او تأکید می‌کند که آمریکا و ناتو با هم به افغانستان رفته‌اند و خروج آن‌ها نیز نظر به شرایط هم‌زمان خواهد بود.

نماینده آمریکا در ناتو می‌افزاید که آمریکا و ناتو به حمایتشان از مردم و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهند داد تا این کشور به صلح و ثبات برسد.

 او با اشاره به نشست وزیران خارجه کشورهای ناتو که چندی پیش برگزار شد، می‌گوید که ناتو و آمریکا توافق سیاسی برای حل مسأله افغانستان را یگانه راه می‌دانند و اکنون زمان آن رسیده است تا حکومت و طالبان برای ختم جنگ چهل ساله به توافق برسند.

کی بلی هاچسون از حکومت و طالبان می‌خواهد که با استفاده از فرصتی که پیش آمده است، همه اقدامات ضروری را برای برقراری صلح انجام دهند تا به چهار دهه خشونت در افغانستان نقطه پایان گذاشته شود.

نماینده آمریکا در ناتو صلح را از آرزوهای دیرینه مردم افغانستان توصیف کرد و افزود که ناتو و آمریکا برای رسیدن به آرزوی مردم افغانستان در کنار آن‌ها خواهند ایستاد.

آمریکا و گروه طالبان در دهم ماه حوت سال گذشته توافق‌نامه صلح امضا کردند. بر اساس این توافق‌نامه آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند و طالبان متعهد به قطع روابطش با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده شده‌اند. روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شده است.

مقام‌های آمریکایی و ناتو تأکید کرده‌اند که خروج سربازان خارجی از افغانستان نظر به شرایط خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала