احتمال موج جدید شیوع ویروس کرونا در چین

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات پکن اخیرا کردند که 99 مورد جدید ابتلا به بیماری COVID-19 در چین به ثبت رسیده است. با ثبت این موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین، مقامات بهد اشت این کشور از موج جدید شیوع این بیماری هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از پایان قرنطینه ووهان، خاستگاه اصلی ویروس کرونا در چین و سیر نزولی آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از بیماری COVID-19 دراین کشور در ماه مارچ، پکن از حدود 100مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا دراین کشور خبر داد. بر اساس داده های رسمی مقامات بهداشتی چین، این آمار نشان دهنده دو برابر شدن میزان مبتلایان طی یک روز گذشته در این کشور است.  

شایان ذکر است که شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در چین تا امروز، 83 هزار و 143 و جانباختگان آن نیز سه هزار و 339 نفر گزارش شده است. 

در همین حال، کمیسیون ملی بهداشت و درمان چین گفته است که بیشتر این موارد جدید، مسافران چینی هستند که خارج به کشور خود باز گشته اند. 

ویروس - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان اسرار تکثر کرونا را کشف کردند

لازم به ذکر است که پکن به منظور کاهش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، تمامی مرزهای زمینی خود را به روی اتباع بیگانه در اواخر ماه مارچ بست و اغلب پروازهای بین المللی خود را نیز تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورد. 

با این وجود، آمار جدید مبتلایان در چین، احتمال وقوع موج تازه ویروس کرونا در این کشور را شدت بخشیده و مقامات بهداشتی پکن را نگران ساخته است.

همزمان با انتشار خبر مبتلایان جدید، شهروندان خارجی ساکن پکن ابراز نگرنی کرده و گفته اند که تحت نظارت دولت پکن قرار دارند. بر اساس گفته های این شهروندان، مقامت چین از اتباع خارجی ساکن این شهر خواسته است که تا اطلاع ثانوی در خانه های خود بمانند. 

بیماری همه‌گیر COVID-19 که شیوع آن اواخر سال 2019 از ووهان چین آغاز شد تا کنون جان بیش از 113 هزار نفر را در سراسر جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر نیز تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا به 22 هزار و 20 نفر و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به 555 هزار و 398 نفر خبر داد.

تعداد افراد آلوده به عفونت ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته به 2 هزار و 186 نفر افزایش یافته و تاکنون به 15 هزار و 770 نفر رسیده، در این بین، 1291 بیمار بهبود یافته و 130 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала