موجودات آسمانی و کرونا بشریت را تهدید می کنند

© Photo / NASA/JPL-Caltechآیا زندگی در مریخ بوجود آمده میتوانست؟
آیا زندگی در مریخ بوجود آمده میتوانست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمونه سنگ و خاک مریخ مانند coronavirus"" زمین را تهدید به نابودی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ناسا و آژانس فضایی اروپا قصد دارند در آینده نزدیک نمونه های سنگ مریخ را به زمین بیاورند.

ممکن این پرواز در دهه 2030 صورت بگیرد. دانشمندان به این عقیده اند که نمونه سنگ های مریخ خطر کمتری برای محیط زیست و ایمنی سیاره ما خواهد داشت. اما خطر وجود دارد.

مشکل اکسیجن و ارگانیک در مریخ حل شده است - اسپوتنیک افغانستان
مشکل اکسیجن و ارگانیک در مریخ حل شده است

گفته می شود که نمونه زمین و سنگ مریخ "سیاره سرخ نظام شمس" که توسط مریخ رو جمع آوری خواهد شد، می تواند موجود زنده بیولوژیکی باشد که به نوبه خود سوالات زیاد را بوجود خواهد آورد و می تواند باعث نگرانی امنیت بیوسفیر زمین گردد.

ناسا چندی قبل امکان خطر ناشی از انتقال عنصر مریخ به زمین هشدار داد. گفته می شود که عنصر مریخی باید تحت نظارت و قرانطینه قرار داشته باشد. در غیر، ممکن حیات بشر در خطر بزرگ قرار گیرد.

کارشناس قبلی ناسا در بخش دفاع از سیارات اظهار داشته است: "ما تا اخیر بیولوژی زمین را نمی دانیم و صبعاً در مورد مریخ بسیار کم آگاه هستیم. به این لحاظ قبل از وقت است در این مورد نتیجه گیری نمایم و بگویم که مریخ به ما خطر بیولوژیکی ندارد. کرونا ویروس نشان داد که اعتماد به خود تا چه حد به ما مضر است.

امکان دارد که ارگانیزم سیاره دیگر نتواند در زمین زندگی نماید. بسیار کم امکان دارد که موجود فرازمینی بتواند در شرایط زیست زمینی زنده بماند.

طبق مقررات کمیته بین المللی در امور تحقیقات کیهانی «هیچ دستگاه اتومات به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم که ارتباط با مریخ داشته باشد، نباید به زمین برگردند».  

هنوز دانشمندان در این ارتباط تصمیم قاطع نگرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала