پیش‌گویی ویروس کرونا در یک سریال تلویزیونی کوریایی + ویدئو

© REUTERS / Aly Song پیش‌گویی ویروس کرونا در یک سریال تلویزیونی کوریایی + ویدئو
پیش‌گویی ویروس کرونا در یک سریال تلویزیونی کوریایی + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سریال تلویزیونی کوریایی در سال 2018 پیشگویی دقیقی در مورد شیوع ویروس همه گیر کرونا صورت گرفته بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازایندیپندن ، در سریال کوریایی به نام "My Secret Terrius" در سال 2018 که از شبکه نتفلیکس پخش شد، ویروس همه گیر کرونا به گونه دقیق و خیلی ترسناک پیش بینی شده بود.

دهمین قسمت این سریال در سال 2018 به یک بیماری کشنده اشاره می کند که قبلاً با ویروس های مختلفی ارتباط داده می‌شد، اما در پایان مشخص شد که این ویروس بسیار شبیه شیوع ویروس کرونا و بیماری COVID-19 است.

در یکی از صحنه های این سریال ، پزشک می گوید: "ویروس کرونا سیستم تنفسی را آلوده می کند. بدتر از همه، دوره نهفتگی این ویروس از دو روز تا دو هفته است." وی می افزاید: "این ویروس ظرف پنج دقیقه  پس از ورود به بدن ریه ها را آلوده می کند."

وی در پاسخ به این سؤال که آیا   درمانی برای این بیماری وجود دارد یا خیر، پاسخ می دهد: "در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و واکسن نیز هنوز ساخته نشده".

در صحنه دیگر ازاین سریال به کودکان نحوه  درست شستن دست‌ها آموزش داده می‌شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیر تاکنون بیش از 114 هزار قربانی بر جای گذاشته است.

آمریکا با بیش از580 هزار مبتلا و 22هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب‌دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. در همین حال شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.

بازگشت کرونا به چین نگرانی‌هایی را برانگیخته است؛ هرچند پکن می‌گوید موج جدید مبتلایان در این کشور مسافران ورودی از کشور های دیگر هستند.

سازمان بهداشت جهانی ، اخیرا با ارائۀ ارزیابی‌های تازۀ این سازمان اعلام کرد که ویروس کرونا  و بیماری COVID-19 ناشی از این ویروس ده بار بیش از از آنفلوانزای خوکی (اچ1.ان1) کشنده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала