سنای آمریکا نقش چین و سازمان بهداشت جهانی را در شیوع کرونا بررسی می‌کند

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا از قصد خود برای تحقیق درباره ظهور و انتشار ویروس کرونا در آمریکا با محوریت نقش چین و سازمان بهداشت جهانی در این امر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «ران جانسون» رئیس این کمیته امروز(سه شنبه) در گفتگو با « Politico »  گفت که او و همکارانش در نظر دارند تحقیقی را در خصوص ظهور و شیوع ویروس کرونا و تدابیر اتخاذ شده برای پاسخ به این بیماری واگیر دار جهانی در داخل و خارج آمریکا انجام دهند.

وی اظهار کرد: محور این تحقیق در درجه اول، دلایل ظهور این ویروس تاج دار در چین خواهد بود و اینکه آیا تلاش های پکن و سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از شیوع آن کافی بوده است یا خیر؟

پوتین خواهان اقدامات فوری در مبارزه با کرونا شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین خواهان اقدامات فوری در مبارزه با کرونا شد

این سناتور آمریکایی افزود: در این تحقیق بررسی خواهد شد که همه چیز از کجا آغاز شد؟ آیا ویروس از طریق یک حیوان به انسان منتقل شده است؟ یا از آزمایشگاهی در چین به بیرون درز کرده است؛ جایی که به عنوان مثال داروهایی برای انواع دیگر ویروس های تاج دار ساحته می شود .

جانسون با اشاره به اینکه در این تحقیق باید بررسی کنیم که آیا سازمان بهداشت جهانی در زمینه مخفی کاری اطلاعات درباره ظهور ویروس کرونا نیز نقشی داشته است یا خیر، افزود: قرار است در این تحقیق دلایل کمبود تجهیزات و داروهای مبارزه با این ویروس در آمریکا و عدم تولید داروهای لازم برای مبارزه با آن بررسی شود.

پیش ازاین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با انتقاد شدید از سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تهدید کرد کمک‌های مالی این کشور به این نهاد بین‌المللی را قطع می‌کند.

آقای ترامپ در نشست خبری روزانه کاخ سفید سازمان جهانی بهداشت را به همسویی با چین متهم کرد و گفت آن‌ها فرصت هشدار درباره خطر شیوع ویروس کرونا به جامعه جهانی را از دست دادند.

شیوع ویروس کرونا در دسامبر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد تا کنون به بیش از 225 کشور در سراسر جهان سرایت نموده است. مقامات چینی بارها خاطرنشان كردند كه به همه کشورهای جهان به موقع در مورد این ویروس هشدار داده شد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیر تاکنون بیش از 119هزار قربانی بر جای گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала