ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد

© REUTERS / Tom Brennerترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد
ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد به دلیل قصور سازمان بهداشت جهانی در مقابله با بحران ویروس کرونا، کمک مالی آمریکا به این نهاد بین المللی را تعلیق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوز ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید تاکید کرد که سازمان بهداشت جهانی در واکنش به شیوع ویروس کرونا در انجام «وظیفه اصلی خود» ناکام بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا این سازمان وابسته سازمان ملل را متهم کرد که «حقیقت» را درباره آنچه که در مرکز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین روی داده را بیان نکرد.

بر این اساس، ترامپ بار دیگر با حمله به سازمان بهداشت جهانی گفت: ما در حال بررسی نقش این سازمان در پنهانکاری و سوء مدیریت شیوع ویروس کرونا در جهان هستیم.

 هشدار ترامپ به سازمان بهداشت جهانی   - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

وی تاکید کرد: انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست در خصوص ویروس کرونا منتشر کرده و با اقدام آمریکا در ممنوعیت ورود مسافران از چین مخالفت کرد.

سازمان بهداشت جهانی یک روز پس از محدودیت های اعمال شده توسط رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ورود افراد از چین به ایالات متحده گفته بود، ممنوعیت سفر گسترده که بر تجارت و مسافرت های بین‌المللی اثر می گذارد برای مقابله با ویروس کرونا ضروری نیست.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره شرایط کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت: ما با تمام توان در حال مبارزه با این ویروس هستیم. فرمانداران اجازه دارند طبق شرایطی که در هر ایالت وجود دارد درباره از سرگیری دوباره فعالیت‌های اقتصادی تصمیم گیری کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала