رکورد جدید مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا

© REUTERS / Brendan McDermid رکورد جدید مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا
  رکورد جدید مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار جان باختگان بیماری COVID-19 در 24 ساعت گذشته در آمریکا رکورد جدید را شکست.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تازه ترین آمار دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 228 تن در اثر ابتلا به بیماری  COVID-19 ناشی از ویروس کرونا دراین کشور جان باختند.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در آمریکا به 613 هزار و 886 نفر رسیده و شمار جان‌باختگان آن نیز به 26 هزار و 47 نفر افزایش یافته است.

بیشترین شمار قربانیان ابتلا به کرونا هنوز مربوط به داخل و اطراف شهر نیویورک است که با هشت میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر آمریکاست.

 فاش شدن نقش چین روی مطالعه خفاش ها در زمینه کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
فاش شدن نقش چین روی مطالعه خفاش ها در زمینه کرونا

همچنین نیروی دریایی آمریکا از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این واحد نظامی خبر داد.

بر این اساس، تاکنون 950 نظامی نیروی دریایی آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است. تنها در کشتی هواپیمابر تئودور روزولت 590 نظامی به COVID-19 مبتلا شده اند. این کشتی بیش از 4 هزار و 800 پرسنل دارد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

ترامپ مدعی شد: «انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این اقدام ترامپ در حالی که ویروس کرونا به اپیدمی جهانی تبدیل شده است، اعلام کرد که اکنون زمان قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت نیست.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 998 هزار و 976 نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز به 126 هزار و 708 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала