پنتاگون: شواهدی از ساخت ویروس کرونا در آزمایشگاه موجود نیست

عضو شوید
یک مقام بلند رتبه ارتش آمریکا اعلام نمود، شواهدی درباره اینکه ویروس کرونا در آزمایشگاهی در چین ساخته شده است وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد شواهدی درباره اینکه ویروس کرونا در آزمایشگاهی در چین ساخته شده است وجود ندارد.

بر اساس گفته های وی، گمانه زنی‌های زیادی در رسانه‌ها و میان مردم درباره منشا ویروس کرونا وجود دارد. ما نیز بر روی این موضوع حساس شده ایم. شواهد قطعی درباره منشا ویروس کرونا وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد احتمال اینکه این ویروس به طور طبیعی به وجود آمده باشد زیاد است.

مارک میلی تاکید کرد: در هر حال، در شرایط فعلی نمی‌توان به قطعیت در این باره اظهار نظر کرد.

نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
امکانات محدود پنتاگون و ترس آن از کرونا ویروس

ویروس کرونا برای نخستین بار در ماه دسامبر در شهر ووهان چین مشاهده شد. از آن زمان تئوری‌های توطئه زیادی درباره نقش چین یا کشور‌های غربی در به وجود آمدن این ویروس در آزمایشگاه مطرح شده است. با این حال، هنوز هیچ شواهد محکمی در این باره ارائه نشده است.

 ویروس کرونا به عنوان عامل بیماری COVID-19 اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 998 هزار و 976 نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز به 126 هزار و 708 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала