شک امریکا به چین مبنی بر انجام آزمایشات اتمی

© REUTERS / Hyungwon Kangشک امریکا به چین مبنی بر انجام آزمایشات اتمی
شک امریکا به چین مبنی بر انجام آزمایشات اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا به این باور است که چین احتمالا چندی قبل چندین آزمایش اتمی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه امریکایی وال استریت جورنال، در اسناد محرم وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا که بعدتر به عنوان گزارش سالانه این وزارت نشر خواهد شد، آمده است که احتمال می‌رود چین آزمایشات اتمی را در تاسیسات لپ نور واقع در ولایت سین‌ کیانگ در شمال غربی چین، انجام داده و پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای را نقض کرده است.

کروناویروس؛ امریکا خواهان مجازات چین شد
 - اسپوتنیک افغانستان
کروناویروس؛ امریکا خواهان "مجازات" چین شد

روزنامه امریکایی نوشته است که با این حال، در سند مذکور هیچ شواهدی مبنی بر اینکه پکن مسوولیت‌هایش را در چوکات پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای اجرا نمی‌کند، وجود ندارد.

علاوه بر این امریکا تاکید دارد که چین در سال‌های اخیر در مواردی از فرستادن اطلاعات مراکز مخصوص برای نظارت بر تغییرات در زمینه تابش و فعالیت لرزه‌ای، در قلمرو این کشور، خودداری کرده است.

امریکا در حالی این اتهام را به چین زده است که در روزهای گذشته رسانه‌ها از ارتقای بمب‌های اتمی این کشور در یک پایگاه نظامی در آلمان خبر دادند.

نشریه اشپیگل چاپ آلمان نوشته بود که این عملیات مخفیانه در خزان سال ۲۰۱۹ انجام شد و طی آن ۲۰ کلاهک اتمی بمب "بی – ۶۱" امریکا مستقر در  پایگاه هوایی "بوخل" آلمان به مدت ۲ روز به ایالات متحده فرستاده شدند تا نرم افزارهای جدید بر آنها نصب شود. به نوشته اشپیگل، دولت آلمان نیز همکاری لازم به امریکا را انجام داده و به مدت ۴۸ ساعت منطقه ممنوع ایجاد کرد و ارتش خود را ۴۸ ساعت در حالت آماده باش قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала