ناپدیدشدن خبرنگارانی که شیوع کرونا ویروس در ووهان را گزارش داده بودند

© REUTERS / Aly Songناپدیدشدن خبرنگارانی که شیوع کرونا ویروس در ووهان را گزارش داده بودند
ناپدیدشدن خبرنگارانی که شیوع کرونا ویروس در ووهان را گزارش داده بودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگاران چینایی که خبری شیوع ویروس کرونا را در شهر ووهان چین پوشش می‌دادند، پس از افشای گزارش‌ها ناپدید شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌میل، خبرنگاران چینایی که خبری شیوع ویروس کرونا را در شهر ووهان چین پوشش می‌دادند، پس از افشای گزارش‌ها ناپدید شدند.

فنگ بین و چن کیوشی مصمم بودند که از مرکز استان هوبی گزارش تهیه کنند و همه دانسته‌های خود درباره بحران موجود در ووهان را با بقیه دنیا به اشتراک بگذارند.

دانشمندان از عواقب خطرناک عصبی – روانی کرونا ویروس هشدار دادند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان از عواقب خطرناک عصبی – روانی کرونا ویروس هشدار دادند

سه خبرنگار به نام های چن کیوشی، فنگ بین و لی زهوا مصمم بودند که از مرکز ولایت هوبی گزارش تهیه کنند و همه دانسته‌های خود درباره بحران موجود در شهر ووهان را با بقیه دنیا به اشتراک بگذارند.

آنها از 6 تار 26 فبروری ناپدید شدند، از آن زمان تاکنون هیچ خبری در مورد محل نگهداری آنها منتشر نشده است.

یکی از خبرنگاران اندکی قبل از ناپدید شدن، دستگیر شد، عکس هایی از وی در شبکه های اجتماعی ظاهر شد که وی با افسران که تلاش می‌کردند درجه حرارت او را ندازه‌گیری کنند، درگیر شده است. گفته می‌شود که خبرنگار دیگر پس از بازدید از انستیتوت ویروس شناسی در شهر ووهان مورد تعقیب پلیس مخفی قرار گرفت بود. و همچنان خبرنگار سوم قرار بود از شفاخانه موقت در شهر ووهان چین بازدید نماید.

در اوایل ماه اپریل، آی فن مدیر بخش پذیرش شفاخانه مرکزی ووهان، پس از انتشار مقاله‌ای ناپدید شد که در آن او از مقامات چین در مراحل اولیه شیوع عفونت کرونا ویروس جدید انتقاد کرده بود.

طبق گزارش‌ها شمار مبتلایان به کووید- 19 در سراسر جهان از دو میلیون نفر گذشته است و تعداد جان‌باختگان نیز به بیش از 126 هزار نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسمبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی صحت در چین در 30 دسمبر 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала