ویروس کرونا در چند درجه حرارت و در جریان چند دقیقه می میرد؟

© REUTERS / NIH/NIAIDویروس کرونا در چند درجه حرارت و در جریان چند دقیقه می میرد؟
ویروس کرونا در چند درجه حرارت و در جریان چند دقیقه می میرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس کرونا اگر در معرض 92 درجه حرارت قرار بگیرد در جریان 15 دقیقه می میرد.
Девушки в медицинских масках на улице Еревана - اسپوتنیک افغانستان
نفوذ کرونا ویروس در هوا رد گردید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از bioRxiv، گروهی از دانشمندان فرانسوی از دانشگاه پروینسی دریافتند، که اگر ویروس کرونا را در معرض 92 درجه حرارت قرار بدهیم در جریان 15 دقیقه کاملا می میرد.

در جریان این آزمایش، این محققان ویروس کرونا را تا 60 درجه حرارت گرم کردند و دریافتند، که پس از این حرارت برخی از سویه های ویروس کرونا هنوز هم توانایی گسترش را دارند. گرم کردن ویروس کرونا تا 60 درجه حرارت در جریان یک ساعت یک پروتکل استاندارد برای غیر فعال سازی ویروس در بیشتر آزمایشگاه ها برای بررسی بیمار انجام می شود. در همین حال، این دانشمندان فرانسوی می گویند، که پس از گرم کردن ویروس کرونا در دمای 92 درجه به مدت 15 دقیقه ویروس کرونا به طور کامل غیر فعال می شود.

برای انجام این مطالعه، دانشمندان از سلولهای گرده ای شادی سبز افریقایی آلوده به ویروس کرونا ناشی از یک بیمار آلمانی استفاده کردند. سلولهای آلوده در دو لوله آزمایش قرار گرفتند: یکی با محیط تمیز، دیگری با پروتئینهای با منشأ حیوانات، شرایط واقعی و نه استریل را شبیه سازی کردند.

پس از روش استاندارد گرمایش، گونه های ویروس که در یک محیط تمیز بودند کاملاً غیرفعال شدند، اما در محیط غیر تمیز برخی از آنها در نمونه های غیر استریل باقی مانده اند. محققان اظهار داشتند كه يك پروتكل استاندارد آلودگی ممكن است برای از بين بردن نمونه ها با بار ويروسی كم باشد، اما اين شايد برای نمونه های دارای ويروس بالا كافی نباشد.

نویسندگان این آزمایش خاطر نشان کردند، که نتایج تحقیقات باید در انتخاب مناسب ترین پروتکل ضد عفونی ویروس کمک کند تا از تهدید عفونت کارمندان پزشکی که مستقیماً با نمونه ها کار می کنند جلوگیری شود.

یادآوری می کنیم، که هم اکنون ایالات متحده امریکا هم از دید قربانیان و هم آلودگان به ویروس کرونا در رتبه نخست جهان قرار داد. شمار بیماران کرونایی ثبت شده در این کشور به 678144 هزار و شمار درمان شدگان 57844 هزار و شمار جان باختگان به 34641 هزار نفر می رسد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی و رسانه های جهان شمار بیماران کرونایی ثبت شده در کل جهان از آغاز تا به امروز به 2183581 هزار، شمار درمان شدگان 552735 هزار نفر و شمار جان باختگان به 146855 هزار نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала