احتمال کسری بودجه امریکا الی چهار تریلیون دالر به‌خاطر کرونا

© REUTERS / EDUARDO MUNOZاحتمال کسری بودجه امریکا الی چهار تریلیون دالر به‌خاطر کرونا
احتمال کسری بودجه امریکا الی چهار تریلیون دالر به‌خاطر کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بدهی ملی ایالات متحده امریکا و شرکت‌های امریکایی امسال به دلیل کووید- 19 با یک رکورد جدید افزایش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، کسری بودجه فدرال امریکا در ارتباط با اقدامات برای جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا به چهار تریلیون دالر افزایش می‌یابد که ارقام دو برابر اقتصاد امریکا است. براساس این روزنامه، از اواخر جنگ جهانی دوم چنین وضعیتی در امریکا دیده نشده بود.

پیش‌گویی جدید ترامپ از آمار مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌گویی جدید ترامپ از آمار مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا

نویسندگان این روزنامه وضعیت فعلی در امریکا را با رکود بزرگ (ایستایی بزرگ) مقایسه کردند. آنها یادآوری از شرکت‌های بزرگ اکسان‌موبیل و والگرینز کردند. این شرکت‌های امریکایی کردیت وام بیشتر را دریافت کردند و نتوانسته اند بدهی خود را بپردازند. به همین خاطر اعتبار (امور مالی) خود را از دست داده اند. بنابراین، برای حمایت از شرکت‌ها، فدرال نرخ بهره را صفر کرده و بیش از دو تریلیون دالر به سبد سهام خود در شش هفته گذشته اضافه کرده است. این حال است که پیش از در زمان رکود بزرگ چهار تریلیون دالر در ظرف چهار سال به سبد سهام اضافه شده بود.

در تاریخ 10 اپریل اقتصاددانان در یک مصاحبه‌ای با بلومبرگ پیش‌بینی کردند که امریکا از پس از پایان بیماری همه‌گیر بالاترین نرخ بیکاری در تاریخ کشور را خواهد داشت. به گفته کارشناسان، نرخ بیکاری از شاخص های زمان رکود بزرگ که از سال 1929 آغاز شد، فراتر خواهد رفت. تحلیلگران همچنان کاهش 25 درصدی سالانه تولید ناخالص داخلی امریکا را از ماه اپریل تا جون پیش‌بینی کردند و آنها تاکید کردند که نرخ بیکاری به 12.6 درصد خواهد رسید.

پیش از این، دانشگاه جان هاپکینز گفته بود که 732 هزار و 197 نفر در امریکا به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند. طبق گزارش هاپکینز کرونا در این کشور جان 38 هزار و 664 نفر را گرفته است.

در 11 مارچ سال 2020 میلادی، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала