پروفیسور دانمارکی داستان‌های رایج در مورد الکل را رد کرد

© REUTERS / Marko Djurica زندگی پس از جنگ در دمشق - دختر جوان بارمن در کلوب شبانه.
زندگی پس از جنگ در دمشق - دختر جوان بارمن در کلوب شبانه. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور این پروفیسور الکل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است.

ینس ملی‌گور براون، پروفیسور دانشکنده پزشکی دانشگاه ارهوس و و پزشک ارشد مرکز دیابت استنو در شفاخنه دانشگاه ارهوس در مصاحبه با نشریه " " داستان رایج در مورد الکل را بر طرف کرد.

الکل خطر ابتلا به 7 نوع سرطان را افزایش می دهد - اسپوتنیک افغانستان
الکل خطر ابتلا به 7 نوع سرطان را افزایش می دهد

این پروفیسور توضیح داد که نوشیدنی‎های الکلی حالا به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. و به همین دلیل مردم مردم علاقه مند اند تا آسیب های ناشی از آنها را کاهش دهند. برای کسانیکه الکل کم یا و هیچ نمی نوشند، هیچ داستان به آنطور قابل امنیت ندارد.

پروفیسور پس از تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یک گیلاس شراب سرخ می تواند خواص درمانی داشته باشد، او اشاره به تحقیقات اینکه الکل خطرات افزایش سرطان پستان را در زنان افزایش می دهد، افزود همه افراد خود را محدود به یک لیوان شراب در روز نمی کنند، بیشتر آنها بیشتر از یک لیوان می نوشند.

او در مورد داستان اینکه الکل چقدر می تواند در بدن تاثیر می گذارد، گفت: " این یک قصه است که با عقیذه همراه است، اگر همین حالا یک گیلاس آبجو را بنوشم می توانم طی ساعت پشت فرمان رانندگی کنم. در واقع تایثرات الکل به شدت از نظر بیولوژیکی هدایت می شود".

به گفته این پزشک، میزان زیادی به جنسیت، وزن و همچنین میزان مصرف الکل بستگی دارد. اگر چند ساعت بعد از چند لیوان شراب احساس هوشیاری کنید، درک شما باز هم بیشتر از حد معمول مهار می شود.

براون همچنین یادآوری کرد که بسیاری از افراد، پس از نوشیدن نوشیدنی های قوی فکر می کنند که هوشیار هستند اما در واقع سطح هوشیاری شان کاهش می یابد و این احساس را توهم خواند.

همچنین طبق گفته براون، زنان باید کمتر از مردان بنوشند. وی با بیان اینكه زنان اکثرا وزن و عضلات كمتری دارند و درصد بیشتری چربی نیز دارند، توضیح داد این در تجزیه الکل از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصرف الکل ممنوع، اما معتادین اجازه خدمت را دارند - اسپوتنیک افغانستان
مصرف الکل ممنوع، اما معتادین اجازه خدمت را دارند

وی خاطرنشان کرد: بین وزن و سایر پارامترهای بدن رابطه خطی وجود ندارد. اما، اگر به نوشیدن زیاد عادت دارید، ممکن است این احساس را داشته باشید که نسبت به کسی که دائما نمی نوشد، کمتر مست می شوید.

اگر فردی در معده خود غذا داشته باشد، الکل آرام تر جذب می شود، غذا تأثیرات الکل را کند می کند. اما اول از همه، این میزان مسمومیت را تحت تأثیر قرار می دهد. این پزشک همچنین تأکید کرد که نمی توان اثر نوشیدنی های الکلی را با آب تضعیف کرد. با این حال، با کمک آن می توانید تعادل مایعات را بازیابی کنید، زیرا به دلیل نقض آن ممکن است سر صبح با صدمه مواجه شوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала