افزایش شمار مبتلایان به COVID-19 در آمریکا

© AFP 2023 / Angela Weissافزایش شمار مبتلایان به COVID-19 در آمریکا
افزایش شمار مبتلایان به COVID-19 در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 750 هزار نفر عبور کرد. شمار جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 40 هزار نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده از 750 هزار نفر فراتر رفته است. دانشگاه جانز هاپکینز از جان باختن یک هزار و 997 نفر در آمریکا بر اثر کرونا در فاصله زمانی 24 ساعت خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمار این نهاد ، تاکنون 41 هزار و 379 نفر به علت ابتلا به بیماری COVID-19 در آمریکا جانشان را از دست داده‌اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به 755 هزار و 533 نفر رسید.

پیش‌گویی جدید ترامپ از آمار مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌گویی جدید ترامپ از آمار مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا

شمار جان باختگان کرونا در ایالت نیویورک به هجده 18 نفر نزدیک شد. این ایالت کانون اصلی شیوع بیماری کووید-19 در آمریکا به شمار می‌رود.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، می‌گوید این بیماری در نیویورک از نقطه اوج عبور کرده و سیر نزولی منحنی ابتلا شکل گرفته است. این در حالی است که شمار موارد پذیرش‌شده بیمارستانی در شهر نیویورک که به ابتلا به بیماری COVID-19 مشکوک هستند، افزایش یافته است.

در حال حاضر 829 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های نیویورک در حال درمان ناشی از بیماری کووید-19 هستند. شمار موارد فوتی ثبت شده در ایالت نیویورک همچنان در حال افزایش است و به 17 هزار و 627 نفر رسیده است.

آمریکا تاکنون بیشترین خسارت جانی را در میان کشور‌های جهان از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده است.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه‌گیر «COVID-19» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала