درمان بیماران کرونا به کمک حشیش و ماری جوانا در اسرائیل

© REUTERS / Jason Redmond درمان بیماران کرونا به کمک حشیش و ماری جوانا در اسرائیل
  درمان بیماران کرونا به کمک حشیش و ماری جوانا در اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پزشکان در اسرائیل سعی‌ می‌کنند با کمک ماری جوانا و حشیش بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Times of Israel بیماران مبتلا به COVID-19 در یکی از مراکز پزشکی تل آویو در اسرائیل با مقادیری از حشیش پزشکی  و ماری جوانا تحت درمان قرار خواهند گرفت.

براساس گزارش، گفته می‌شود بیمارانی که وضعیت شان قناعت بخش ثابت شده در این آزمایش شرکت خواهند داشت.پزشکان در این آزمایش می خواهند از خواص ضد ویروسی ماده فعال کانابیس "حشیش" برای کاهش سرعت پیشرفت ویروس در بدن استفاده کنند.

کرونا در اسرائیل، شمار مبتلایان از مرز 13 هزار گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در اسرائیل، شمار مبتلایان از مرز 13 هزار گذشت

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرده که 163 مورد جدید در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد کل مبتلایان به 13 هزار و 654 نفر رسید. 

در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که COVID-19 نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز هفتم جنوری سال 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

باافزایش شمار تلفات و خسارات اقتصادی فراوان ناشی از ویروس کرونا در جهان، تئوری‌های مختلفی در مورد عوامل شیوع این ویروس و اتهام‌زنی و مقصر دانستن هم‌دیگر در میان کشور‌ها نیز افزایش یافته است. برخی‌ها در کشورهای مختلف جهان انگشت انتقاد را به طرف چین، خاستگاه این ویروس نشانه رفته و دولت چین را به کوتاهی در اطلاع‌رسانی درست و به موقع ، کم اهمیت جلوه دادن خطر شیوع ویروس کرونا درمراحل ابتدایی و حتی پنهان‌کاری متهم کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار جهانی تا کنون، بیش از 2 میلیون و 332هزار نفر در جهان به ویروس کرونا (COVID-19) مبتلا شده‌اند که نیمی از آن در اروپا بوده است. همچنین تا امروز 160هزار و 767 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه‌گیر «کووید 19» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

 در روسیه آمارهای نگران‌کننده‌ای از افزایش شدید اپیدمی کرونا گزارش شده است. در این کشورشمار مبتلابان و قربانیان کرونا  به نحو شدیدی افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала