فشار کرونا موهای پزشک چینی را طی دوماه سفید ساخت + تصاویر

© REUTERS / Aly Songکرونا موهای پزشک چینی را طی دوماه سفید ساخت
کرونا موهای پزشک چینی را طی دوماه سفید ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختری در چین پدر پزشک ‌اش را که موهایش طی دو ماه در ووهان خاکستری شده بود، نشناخت.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از AsiaOne در شهر گویژو "چین"  یک دختر سه ساله پدر خود ، دکتر وانگ بنکسو را که پس از یک سفر دوماهه از ووهان به خانه بازگشت ، نشناخت.  

دکتر بنکسو در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ووهان شرکت داشت، از ماه فبروری تا کنون در خانه خود حضور نداشت.

21 بیمار در ووهان، تحت مراقبت وی بودند. در دو ماه کار سخت، مو هایاین پزشک 39 ساله کاملاً خاکستری شد.

بنكسو پس از بازگشت به شهرش ، دختر سه ساله را از همان دم در صدا زد. دخترک که با دیدن یک فرد «بیگانه» متعجب شده بود به سمت او نرفت و فقط از او پرسید: "تو کی هستی؟" چند دقیقه طول کشید تا او  پدرش را در چهره این مرد خاکستری مو بشناسد.

گفتنی است که  در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که COVID-19 نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز هفتم جنوری سال 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار جهانی تا کنون، بیش از 2 میلیون و 332هزار نفر در جهان به ویروس کروناCOVID-19) ) مبتلا شده‌اند که نیمی از آن در اروپا بوده است. همچنین تا امروز 160هزار و 767 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه‌گیر «کووید 19» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

 در روسیه آمارهای نگران‌کننده‌ای از افزایش شدید اپیدمی کرونا گزارش شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала