برتری بیماران ایدز هنگام شیوع کرونا

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر برتری بیماران ایدز هنگام شیوع کرونا
برتری بیماران ایدز هنگام شیوع کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعتقاد براین است که بیماران مبتلا به ایدز در برابر ویروس کرونا در مقایسه با دیگران بیشتر مقاومت دارند.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پاکروفسکی، رئیس مرکز فدرال علمی – پزشکی مبارزه با بیماری های عفونی روسیه اعلام نمود که افراد مبتلا به ایدز در زمان شیوع همه‌گیر کروناویروس، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

 به گفته این متخصص، سیستم ایمنی بدن انسان در مراحل اولیه بیماری فعال می شود و تعداد بیشتری آنتی بادی به ویروس های مختلف تولید می شود.

در 10-5 سال اول پس از ابتلا به ویروس ایدز، سیستم مقاومت بدن فرد مبتلا، در حالت فعال قرار دارد و پس از آن تحت فشار قرار می‌گیرد. بنابراین، افرادی که سال‌ها پیش مبتلا به ایدز شده‌اند تا حدودی در مقایسه با سایرین از مقاومت بیشتری در مقابل ویروس جدیدکرونا « COVID-19 » برخوردار هستند.

نقش اصلی در این امر می تواند با افزایش تعداد ایمونوگلوبولین ها ، که وظیفه محافظت در برابر عفونت توسط ویروس های مختلف را دارند ، ایفا کند، مرتبط باشد.

کرونا ویروس شباهت با ایدز دارد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس شباهت با ایدز دارد

با این حال ، داروهای ضد ویروسی که برای درمان ایدز استفاده می شود کاربردی ندارد، زیرا هیچ ضمانتی برای کمک به آنها موجود نیست.

براساس جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، تعداد قربانیان ویروس جدید کرونا « COVID-19 » در سراسر جهان به 170 هزار و 96 نفر رسید. تاکنون 2 میلیون و 471 هزار و 46 تن نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در حالی که کرونا در آمریکا همچنان بیشترین تعداد قربانی را می‌گیرد، رشد آمار قربانیان در برخی کشور‌های اروپایی کاهش یافته

گفتنی است ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین ظاهر و طی مدت کوتاهی با شیوع در 210 کشور تبدیل به بیماری «همه‌گیری جهانی» شد.

سازمان بهداشت جهانی در اوایل فبروری با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала