واکنش کرملین به خبر درگیری لفظی پوتین و شاهزاده سعودی

© Sputnik / Natalia Seliverstovaواکنش کرملین به خبر درگیری لفظی پوتین و شاهزاده سعودی
واکنش کرملین به خبر درگیری لفظی پوتین و شاهزاده سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرملین گزارش‌های رسانه ها در مورد گفتگوی تلفونی شدید الحنی بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را در اوایل ماه مارچ قبل از نشست اوپک پلاس را یک «خبر مزخرف دیگر» نامید.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مکالمه شدید الحنی بین دو رهبر صورت گرفته گفت: «این یک خبر مزخرف دیگر است».

اوپک - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و عربستان در کاهش استخراج نفت به توافق رسیدند

پیش از این، سایت میدل ایست آی اعلام کرد، قبل از نشست اخیر اوپک و شکست اعضا در رسیدن به توافقی درباره کاهش تولید نفت، درگیری لفظی میان محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین رخ داد.

قیمت نفت بعد از نشست اخیر اوپک و شکست کشورها در توافقی درباره کاهش تولید به شدت پایین آمده است.

تقاضای جهانی نفت در ابتدای امسال در شرایط  شیوع گسترده ویروس کرونا کاهش یافت و این امر به افت شدید قیمت‌های نفت منجر شده است. 

در هفته گذشته قیمت نفت حتی منفی شده است و تعدادی از وزرای اوپک پلاس، در یک جلسه غیر رسمی و از طریق کنفرانس ویدیویی درباره تحولات فعلی در بازار نفت به گفتگو و بحث پرداختند.

یکی از افرادی که در این ویدیو کنفرانس شرکت کرده بود گفت: تعدادی از کشورها قصد دارند تا اوپک پلاس را ترغیب کنند تا منتظر آغاز ماه می نباشد و کاهش تولید نفت را آغاز کند. هنوز هیچ توافقی بر سر این پیشنهاد وجود ندارد، در عین حال نیز برخی از کشورها اعلام کرده اند که توافقات جدید در اتحادیه اوپک نیز باعث ثبات بازار و افزایش قیمت ها نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала