سازمان صحت: کرونا ویروس برای مدت طولانی به جهان آمده است

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان صحت: کرونا ویروس برای مدت طولانی به جهان آمده است
سازمان صحت: کرونا ویروس برای مدت طولانی به جهان آمده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیرکل سازمان جهانی صحت می‌گوید که دولت‌ها باید هوشیار بمانند، زیرا بخش بزرگ نفوس زمین در مقابل ویروس آسیب‌پذیر است و کووید – ۱۹ برای مدت طولانی در جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی صحت امروز (چهارشنبه، ۲۲ اپریل) در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: "ما در مناطق مختلف روندهای مختلف را می‌بینیم. بیشتر شیوع در اروپای غربی ثابت شده و یا هم رو به کاهش است. هرچند آمار پایین است، اما ما روندهای نگران‌کننده را در افریقا، امریکای مرکزی و جنوبی و همچنان اروپای شرقی می‌بینیم. کشورهای زیادی تا هنوز در مرحله آغازین بیماری همه‌گیر قرار دارند و بعضی کشورها که قبلا با ویروس مواجه شده بودند، شاهد ازسرگیری موارد اند. مرتکب اشتباه نشوید، ما راه طولانی در پیش داریم. این ویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود".

ایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان

مدیرکل سازمان جهانی صحت خاطر نشان ساخت که بخش بزرگ نفوس جهان در مقابل این ویروس آسیب‌پذیر اند و خطر شیوع جدید این بیماری وجود دارد.

سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ شیوع کرونا ویروس را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین آمار، تا کنون در سراسر جهان بیش از ۲.۳۹ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از آنجمله بیش از ۱۶۲ هزار بیمار جان باخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала