چرا سازمان ملل قطع‌نامه پیشنهادی روسیه برای مقابله با کرونا را تصویب نکرد؟

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا سازمان ملل قطع‌نامه پیشنهادی روسیه برای مقابله با کرونا را تصویب نکرد؟
چرا سازمان ملل قطع‌نامه پیشنهادی روسیه برای مقابله با کرونا را تصویب نکرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهایی که از پیش نویس قطع‌نامه پیشنهادی روسیه در مورد مبارزه با بیماری همه‌گیر در مجمع عمومی سازمان ملل پشتیبانی نکرده اند، رویکردی سیاسی نسبت به این مسئله انسانی نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، تفسیر منتشره در وبسایت نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل منتشر شده است.

پیش از این، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه از مسدود شدن قطع‌نامه که خواستار تخفیف تحریم ها شده است خبر داده بود.

در وبسایت نمایندگی دائم روسیه آمده است که در تاریخ 22 اپریل، گروهی از کشورهای غربی و کشورهایی که از آنها حمایت می‌کردند، مانع تصویب پیش نویس اعلامیه پیشنهادی روسیه درباره همبستگی برای مقابله با کرونا ویروس در سازمان ملل شدند که مورد حمایت 34 کشور عضو این سازمان قرار داشت.

نمایندگی دائم روسیه اظهار داشت که هدف پیش نویس قطع‌نامه پیشنهادی مسکو، تشویق جامعه جهانی به نشان داد همبستگی در برابر کووید- 19 به ویژه کمک‌ به کشورهای در حال توسعه را دنبال می‌کرد. این سند خواستار عدم استفاده از تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه بود.

در تفسیر منتشره آمده است که ما با طرح این مساله، در درجه اول به درخواستهای این کشورها واکنش نشان دادیم که به دلیل اقدامات اجباری علیه آنها، مشکلات جدی در مقابله با این بیماری را تجربه می‌کنند.در پیش نویس قطع‌نامه پیشنهادی روسیه همچنان در مورد اهمیت پوشش جهانی خدمات درمانی، افزایش تولید داروها و در دسترس بودن آنها صحبت شده است. در این قطعنامه به ضرورت پشتیبانی مؤسسات مالی بین‌المللی از کشورهای نیازمند و ارسال کمک های فوری بشردوستانه اشاره شده و در پیش نویس قطع‌نامه پیشنهادی روسیه تجلی نژادپرستی و بیگانه ستیزی در زمینه مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا را محکوم می‌کند.

در پایان تفسیر منتشره در وبسایت نمایندگی دائم روسیه گفته می‌شود کشورهایی که از تصویب قطع‌نامه پیشنهادی مسکو در مجمع عمومی سازمان ملل جلوگیری کردند نشان دادند که نمی‌خواهند از رویکرد سیاسی نسبت به چنین مسائلی و منافع تنگ نظرانه خود دست بردارند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌ها، بیش از 2 میلیون 470 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و کرونا جان بیش از 169 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала